تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

مصوبه تسهیل ورود دانشجویان در خارج از کشور تبعیض آمیز است

رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصوبه اخیر این وزارتخانه در زمینه تسهیل ورود دانشجویان ایرانی در خارج از کشور را تبعیض آمیز دانست.
مصوبه تسهیل ورود دانشجویان در خارج از کشور تبعیض آمیز است
رویداد۲۴ براساس این مصوبه دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند پس از گذراندن حداقل ۳۶ واحد در همان رشته در ایران به تحصیل خود ادامه دهند.
 
احمد توکلی در نامه به دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، این اقدام را تبعیض آشکار برای دانشجویان داخل کشور دانست.
این نامه به دنبال ثبت مطالبه جمعی از دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی در سامانه هوشمند مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت در مدت یک هفته و با ۶ هزار و ۱۰۰ امضا نوشته شد.
 
در بخش از این نامه آمده است: این مصوبه ظلمی فاحش به دانشجویان علوم پزشکی در داخل کشور و تبعیضی ناروا نسبت به داوطلبان شایسته‌تر از آن دانشجویان متمکن که جرمشان بی‌پولی است؛ زیرا افرادی که قدرت رقابت با داوطلبان هموطن خویش را در گذراندن مراحل سنجش و گزینش ندارند، صرفاً با داشتن ثروت لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های سهل‌الورود خارج از کشور به امتیاز ادامه تحصیل در رشته‌های پر طرفدار و پر رقابت دانشگاه‌های معتبر دولتی دست یابند.
 
رییس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در این نامه یادآور شد: زشتی و فضاحت ترجیح آشکار ثروت بر دانش و فضل است که نه در دین امضا شده و نه با قانون اساسی سازگاری دارد.
توکلی یادآور شد: تصویب‌کنندگان این مصوبه، به حق تمام ۶۰۰ هزار دانش‌آموز رشته تجربی کنکور امسال آسیب زده‌اند و باید در اینجا و بسیار سخت‌تر در آنجا پاسخگو باشند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان