تاریخ انتشار: ۰۶:۲۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

روایت پروانه سلحشوری از نطق جنجالی‌اش در مجلس/ یکی از اصولگرایان گفت فرح پهلوی هم اگر ضدنظام حرف می‌زد مشابه تو حرف نمی‌زد

نماینده تهران می‌گوید فساد بصورت سیستماتیک در جامعه گسترده شده و از سوی دیگر ناکارآمدی سیستماتیک نیز وجود دارد که من عامل ناکارآمدی سیستماتیک را شورای نگهبان و دخالت نظامیان در عرصه‌های سیاست و اقتصاد می‌دانم.

11111111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: نطق دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس، بازخوردهای زیادی داشت؛ پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری نمایندگان تهران با نطق‌هایی متفاوت، نظرات را به سمت خود جلب کردند و پس از گذشت چند روز از ایراد این دو نطق، همچنان موافقان و مخالفان این صحبت‌ها در حال واکنش به آن هستند.

پروانه سلحشوری که سال گذشته، زمان نطق میان دستور خود را به عقب انداخته بود نمی‌خواست علیرغم محدودیت زمان برای تدوین متنش از این فرصت طلایی عبور کند و به ظن خود تلاش کرد تا حرف دل بسیاری از مردم را از تریبون مجلس بیان کند. آنچنان که رسانه‌ها نیز خبر دادند از سلحشوری بخاطر نطقش شکایت شده است و حالا او از حواشی نطقش سخن می‌گوید. پروانه سلحشوری به رویداد۲۴ می‌گوید: پارسال به دلیل ضیق وقت نتوانستم متن مناسبی را برای نطق خود تهیه کنم و لذا نوبتم را واگذار کردم که باعث شد نوبت نطق من، بیشتر از آنچه انتظار داشتم به تاخیر بیفتد. این بار هم زمانی که به من اعلام شد که می‌توانم نطق خود را ایراد کنم فقط دو روز وقت داشتم اما دیگر نمی‌خواستم مانند پارسال این فرصت را از دست دهم، از این‌رو روی متن نطق کار کردم.

نظارت استصوابی وجهه دموکراتیک نظام را کاهش می‌دهد

او افزود: موضوعاتی را طرح کردم که به نظرم ضرورت گفتمانی آن وجود داشت. مطالبی نظیر نظارت استصوابی یا دخالت نظامیان در عرصه اقتصاد و فرهنگ برای من مباحث مهمی بودند. من از مجلس ششم پیگیر این موضوع بودم که نمایندگان به این مطالب ورود کنند. نظارت استصوابی بسیاری از ارکان نظام را تعیین می‌کند. نمایندگان مجلس، رییس جمهور و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند. در آخرین انتخابات مجلس خبرگان در بعضی شهرها به تعداد منتخبان، نامزد انتخاباتی وجود داشت. این اشکالات زمانی جدی‌تر می‌شود که مشاهده می‌کنیم از دل مجلس و دولت افراد کارآمد درنمی‌آید چون مردم مجبورند به گزینه‌هایی که شورای نگهبان بصورت استصوابی تایید کرده رای بدهند. این امر باعث کمرنگ شدن وجهه دموکراتیک نظام و کاهش کارآمدی آن می‌شود.

شورای نگهبان و دخالت نظامیان در عرصه‌های سیاست و اقتصاد عوامل ناکارآمدی نظامند

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: از یک سو فساد بصورت سیستماتیک در جامعه گسترده شده و از سوی دیگر ناکارآمدی سیستماتیک نیز وجود دارد که من عامل ناکارآمدی سیستماتیک را شورای نگهبان و دخالت نظامیان در عرصه‌های سیاست و اقتصاد می‌دانم. من می‌توانستم نطقی بکنم که خوشایند مردم باشد اما به اساس مشکلات اشاره‌ای نکنم اما من متنی را برای نطق انتخاب کردم که اگرچه ممکن است هزینه‌هایی برای من داشته باشد ولی به موضوعات مهمی اشاره کردم که بنظرم راه برون رفت از این مشکلات است.

گفتند نان‌خور نظامم اما علیه نظام صحبت کرده‌ام

او در مورد بازخوردهای این نطق بین مردم، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم معتقدند حرف دلشان بیان شده است. برخی از مردم پیش از نطق من، در توییتر نطقه نظراتشان را به من منتقل کرده بودند که من در متن نطق از آن‌ها استفاده کردم. برخی نیز پیغام داده‌اند که شما نان‌خور نظام هستید و در عین حال علیه نظام صحبت کرده‌اید اما من به هیچ عنوان فکر نمی‌کنم علیه نظام صحبتی کرده باشم و کاملاً برعکس، من برای تقویت جمهوری اسلامی به این موارد اشاره کردم. در کنار تمجیدهایی که از این نطق به عمل آمد توهین‌های فراوانی هم بود. هیچکس بصورت موردی و کارشناسی انتقاد نکرد بلکه احساس می‌شد کسانی از جاهای خاصی، نقطه نظرات خاصی را منتقل می‌کنند.

یکی از نمایندگان اصولگرا گفت فرح پهلوی هم اگر می‌خواست ضدنظام حرف بزند مشابه تو حرف نمی‌زد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه شاید این نطق باعث ردصلاحیت شما در انتخابات آینده شود، گفت: اگر قرار است یک نماینده مجلس با نطقی که درد دل مردم است ردصلاحیت شود بهتر است که ردصلاحیت شود چون آن مجلس جایی نیست که نمایندگان واقعی مردم حضور داشته باشند. پس از نطق، یکی از نمایندگان اصولگرا به من گفت که حتی فرح پهلوی هم اگر می‌خواست ضدنظام حرف بزند مشابه تو حرف نمی‌زد. آقایان امیرآبادی، ذوالنوری و سعیدی نماینده تبریز نیز پس از نطق انتقاد کردند که بیشتر کنایه و طعنه بود تا انتقاد.

چهل نماینده از من و غلامرضا حیدری شکایت کرده‌اند

سلحشوری اضافه کرد: ظاهراً چهل تن از نمایندگان نامه‌ای را امضا کرده‌اند تا در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد من و آقای حیدری تصمیم‌گیری شود. من متاسفم برای همکارانی که این نامه را امضا کرده‌اند چون اصل قانون اساسی را زیر پا می‌گذارند. بر طبق قانون اساسی هر نماینده در ابراز عقیده خود آزاد است. من هم این مطالب را بیرون طرح نکرده‌ام و از تریبون مجلس به اطلاع همکاران، مسئولان و مردم رساندم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۰
علی رضا محمد زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
57
28
ایشان یک مهره سوخته است ودر ادبیات تشکیلاتی همیشه مهره سوخته را خرج اهداف تشکیلاتی می کنند ؟ حرف های این خانم را قبلا هم ملاحسن در روند انتخابات 92 و96 گفته بود ؟ خیلی هنر نیست که یک نماینده مجلس ادبیات دیگران را برای فرار ازمسئولیت نشخوار کند ؟ اگر ایشان صداقت داشتند بجای سخنرانی از مجلس استعفا می دادند ؟نمی شود هم جزئی از الیگارشی حاکم بود و هم به اوضاع فعلی معترض بود ؟ ایشان به کی معترض است ؟ به خودش ؟تولید ادرس هاس اشتباهی یک سیاست کثیف وتکراری ومنافقانه است ؟ کسی منکر نقش نظامیان در اقتصاد نیست ؟ اما سهم نظامیان در اقتصاد زیر یک درصد است و کسانی که که برای فرار از مسئولیت وپاسخ گویی مرتب این یک درصد را تکرار می کنند متاسفانه یا نادان هستند یا خائن و وطن فروش ؟تاوقتی امثال این خانم در بدنه الیگارشی باشد ؟ کشور نیاز به دشمنانی مثل اسرائیل وعربستان ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
35
54
تو این کشور هرکسی حرف درست رو بزنه محکومه . گرچه این سخنان سی سال دیر گفته شده ولی باز هم جای شکرش باقیه که هنوز انسانهای دلسوز برای مردم وجود داره
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
سلام - خیر اینجور که شما می فرمایید نیست مشکل کسانی برای مملکت درست کرده اند و می کنند که غربگرایی و نگاه ضعف آلود به بیرون سرلوحه ی کارشان هست . وگرنه در بحث امنیت عالی ترین امنیت در سطح منطقه حتی در جهان داریم چون کسانی متولی اند که اولا دلسوز نظام و مردمند و در ثانی به خودباوری رسیده اند . این خانم فراموش کرده که اگر امنیت ما هم به دست اشخاصی همفکر ایشان بود الان باید در ناکجا آباد سراغ شان را می گرفتیم . تف به غیرت کسانی که با وجود همه ی ضعف های ناشی از عملکردشان باز فرار به را انتخاب می کنند و خود را مبراء فرض می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
معلومه چقد اصلاح طلبا دلسوز مردم هستند‌. هرچی فراریه همه از دل اطلاحات هستند که اونور آب بیشترین حمله هارو بر علیه نظام و دین انجام میدن. رو که نیست..‌‌.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
کاملا موافقیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
43
27
چقدر هم حرف دل مردم رو زدید! حرف های روحانی و اصلاح طلب هارو که تو مجلس نگفت شما از رو کاغذ خوندی و فرار به جلو کردین ولی از عامل این فلاکت که خود دولت روحانی بود هیچی نگفتین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
46
23
اینها تتمه ی مجلس ششم هستند
هنوز اصلاح طلب ها یاد نگرفته اند کی و کجا و چگونه حرف بزنند
بلاخره کسی که در منجلآب ناکارآمدی گرفتار است به همه جا دست می اندازد
مرگ اصلاحطلبی و تفکرش خیلی زودتر از انکه می پنداشتیم صورت گرفت
این مرگ با اشتباه سران اصلاحات در گره زدن سرنوشت خود با کارگزاران و روحانی ناتوان و هاشمی مرده سرعت گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
21
25
به نظرم حرفهای حانم سلحشوری کاملا روی منطق واستدلال است به نظرم وقتبش است که نظارت استصوابی شورای نگهبان برداشته شود قانون اساسی وقتی ملت انرا تائید کرده اند چطور است که با تفاسیر بعضی ازاصول ان توسط شورای نگهبان ان اصول بطورکل با اصولی که ملت تائید کرده اند کاملا عوض شده اند ای کاش قانون اساسی که سال یشصت وهبیشت را بعد ازاتمام کار ان توسط شورای بازنگری ابتدا شورای نکهبان ان تفسیرش را روی اصول انجام میداد بعد ازان ان تفسیرو کل اصول را به ارای عمومی میگذاشتند چون چیزی که به ارا گذاشته می شود نباید بعد ازان کوچکترین تغییرو تفسیری بطوری که موجب کوچکترین تعدیل یا معنبی ویا تغییر دران بشود دران بوجود بیاید باید همان چیزی تا احر باشد که شورای بازنگری کرده ومتون واصول ان باکوچکترین تغییر وتفسیر وتعدیل به اراء عمومی رسید دیگر وقتی به تائید مردم رسید نباید تفسیرو تعدیل ومعنی دران صورت بگیرد چون نظر مردم باید محترم شمرده شود
پاسخ ها
محمدیان
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
میگم مگه در انتخابات شوراها نظارت استصوابی و شورای نگهبان هست که این اتفاقات افتاد. شورای شهر بابل و بسیاری دیگر از شهرها . خنده داره حرف های شما که هیچ وقت معنای منافع ملی را نفهمیدین و همیشه منافع حزبی و جناحی را ترجیح دادید.
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
27
18
برهنه کردن افکار منافقانه بهانی است برای دیده شدن و خودنمایی. وای به قیامت اینهایی که دل مومنین را می لرزانند.
یک هم وطن شما
|
United States of America
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
9
12
برخی از حرفهای این دو نماینده اگرچه ظاهرا از روی منطق و استدلال بوده است ما با برخی از مغالطات نیز همراه است.
به عنوان نمونه حضور نظامیان در عرصه های مختلف کشور باید وجود داشته باشد اما نه به عنوان یک واسطه پیمانکاری یا شبیه به آن، بلکه لازم است در عرصه های تولید، ساخت، تعمیر، طراحی، اجرا و مانند آن حدود 30درصد از توان خود را در این صحنه وارد نموده و پس از پایان هر اجرا این بخش از توان خود را نوسازی و بروز رسانی نماید لذا درصورتی که یک پروژه ملی بزرگ را حدود 4 سال فرض کنیم در این صورت طی هر 12سال کل توان زیرساختی، طراحی، اجرا و امکانات آن بروز رسانی و آماده خواهد بود و همواره 70 درصد برای اهداف مورد نظر کشور در حال آماده باش خواهد بود و 30 درصد درمسیر کاربردی و بروز رسانی است.
در غیر اینصورت توان عظیم انباشته شده در بخش نظامی همواره بلامصرف خواهد بود و ضمن تولید یاس و روزمرگی، شادابی آن و چابکی آن را نیز از بین خواهد برد.
امروزه مقابله با نظام اسلامی تک بعدی نظامی نیست که همه چیز را در گروه سلاح و ابزار و لجستیک ببینیم امروز جنگ در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است و باید همه مردم از جمله بخش های نظامی در همه حوزه ها توان لازم را برای مقاومت و پیروزی در اختیار بگیریم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
منظور ورود نظامیان به پیمانکاری هست. خودش گفته در عرصه اقتصاد. تنها کشوری که مشابه ایران حضور نظامیان در همه عرصه ها انجام به این شکل انجام میشه، مصر هست. ورود نظامیها شاید به خودی خود مشکلی نداشته باشه، اما در کشورهای خودکامه، این کار برای افزایش توان نیروهای نظامی و پشتیبانی از نظامی انجام میشه که به آرای مردم تکیه نداره.
زمان حکومت پهلوی این کار برای ارتش انجام میشد؛ سفرهای خارجی ارتشیها، حقوق بالا، تاسیس باشگاه های افسران و ... کارهایی بود که برای حمایت نیروهای نظامی از حاکمیت وقت انجام میشد. البته هیچ حکومتی نمیتونه تا ابدالدهر به پشتیبانی نیروی نظامی دلخوش کنه.
سارا
|
Italy
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
14
29
حرف دل مردم را زدید.کاری که همه نمایندگان باید بکنند .
بیتا فاطمی
|
Australia
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
46
16
این خانم الاغ نمی فهمه اگر نیروی پاسداران با قدرت نبود الان داعش حسابی خدمتش میرسید و کنیز شون را میکرد بهتره خفه شه و زر زیاد نزنه بنظرم اگر بخش اقتصاد به عهده این پاسداران اسلامی ایران باشد صد درصد اقتصاد بهتری داشتیم
پاسخ ها
ضد ساندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
الاغ توئی بی ادب بی تربیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
آن موقع توی خر میفهمی که چه میگوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
تو الاغ که در خال نشخواری و نمیفهمی چی میگی ملت ایران دارن با رژیم بخاطر دزدیها بخاطر اختلاسها بخاطر اینکه به ملتشون که تا پای جان ازنظام حمایت کردن ومیکنن دارن الان دین عوض میکنن دارن دیگه دروغهایشان برای این ملت بیچاره رنگی تو داری پاسدار پاسدار میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
بی تربیت خجالت بکش
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
19
10
توجه کنید : "من عامل ناکارآمدی سیستماتیک را شورای نگهبان و دخالت نظامیان در عرصه‌های سیاست و اقتصاد می‌دانم" درست است اگر شورای نگهبان به وظایف خود عمل میکرد عده ای خائن مثل شما سر کار نمی آمدند که برای آغوش آمریکا سرو دست بشکنند و ذلت ملی را تبلیغ کنند و اگر اطلاعات سپاه درست عمل میکرد امثال شماها و فرزندان و بستگانتان نمی توانستند طوری چپاول کنند که همه مردم بگویند رضا شاه روحت شاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
9
14
حرف حق و حرف دل مردم را زده اند.
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
درود بر 24 میلیون روشنفکر کشور
اینها هم اتفاقا حرفی را که کاتال های ماهواره ای دیکته کردند ، اجرا کردند تا پروژه پرزیدنت حسن برای بار دوم کلید بخوره
درود بر این همه روشنفکر
کربلایی
|
Germany
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
21
10
این دونفرنماینده از دنائس هستند خب این زنیکه بی شعور کوره که نمی بینه دولت حماقت پیشه گند زده بعد ربطش می ده به محل غیرخودش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
12
12
یک سوال از این خانم و دیکته کنندگان سخنرانی ایشان فرض کنیم یک مفصد اقتصادی یا اخلاقی یا جاسوس یا....بخواهد کاندید شود اگر شورای نگهبان نباشد چه ارگانی باید صلاحیت او را تایید کند توجه کنید شورا های شهر و روستا توسط این خانم و دوستانشان تایید شدند ببینید هنوز یک سال از شورای شهر و روستا نگذشته چندین شورا در کشور به دلیل فساد اقتصادی و اخلاقی و ... تو سط مراکز بازرسی در بازپرسیها هستند بازداشت شده و مجرم بودنشان تایید شده است دوستان هول شدند خودشان فساد را سیستمی می کنند به جای دیگر گیر می دهند دقیقا کاری را که در سالهای دهه شصت خودشان در فرهنگ مملکت و .... انجام دادند و در سال 76 گردن کسان دیگر انداختند بی خیال حاج خانم از اربابانتان زیاد توقع نیست ولی شما نماینده با تایید همین شورای نگهبان وارد مجلس شدی کجای دنیا مثل مملکت ما دمکراسی است که نماینده حاکمیت را زیر سوال ببرد مانند دشمننان مملکت در مجلس حرف بزند و باز طلب کار هم باشد
پاسخ ها
میهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
امثال این خانم منافع شخصی خودشون رو پیگیری می کنن و میشه گفت کاملا لامذهب (یعنی بی دین) و خائن هستند. وگرنه الان هر شخص منصفی می فهمه که نیرو های نظامی دارند از ناموس ما دفاع می کنن و راندمان خوبی هم دارن. یک دهم حقوق و مزایای ایشون رو هم میگیرن. در حالی که از جون مایه گذاشتن. ولی اینها دارن مردم رو چپاول می کنند وحتی قرارداد های ننگین تاریخی به ملت تحمیل کرده اند. که البته برجام کوچیکش بوده... تاریخ گواه بر جنایات این شریکان دزد و رفیقان قافله هست... همیشه هم زمین برای اینا کجه و وقتی هم دیگه ماهیتشون لو بره یا نتونن دزدی کنن، فرداش سر از یک کشور اروپایی در میارن و با بی بی سی با صدای آمریکا مصاحبه میکنن که وا عدالتا و وا اسفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
مفصد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
کربلایئ ادب داشته باش شما سرتون را مثل کبک کردین زیر برف و یا خودتونو زدید به بفهمی این خانم حرف دل مردم را زد
مهدیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
سلام
این خانم حرف دل یه عده منافق رو زد.
منکر نواقص در نیروهای نظامی نیستم ولی همین نیروهای مسلح شجاعانه جلوی منافقین و دشمنان دین و مملکت سالها ایستاده اند و امثال این خانم سربزنگاهها به لانه موش خزیده اند یا راهی بلاد غرب گشته اند.
نظارت شورای نگهبان نباشه چنان بخوربخوری راه بیاندازند که صد رحمت به اوضاع فعلی بفرستیم.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
چه ارگانی باید صلاحیت او را تایید کند؟ هیچ ارگانی!
برملا کردن مفاسد فردی و گروهی در کشورهای آزاد و دمکراتیک بر دوش مطبوعات آزاد است. هملن چیزی که برای طیف شما و تفکراتتان مثل تیر خلاص است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
7
چرا اینقدر ادب کم شده خصوصا کسی که اهل نماز و خدا و پیغمبره چرا اینقدر بی ادب شده
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
2
3
دولت ضد مردمی ریش قرمز هر همی بر علیه مردم ایران زده
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
2
10
کل متن را بخوان ببین مخالف خانم دکتر سلحشور جه ادبیاتی دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
3
6
این همونیه که در دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت ورزش از تریبون رسمی مجلس می گفت " یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما(نمایندگان) کافی نیست؟" به نظر شما ایشون عقل سلیم داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
6
3
الاغ تویی. احمق. حرف حق زدن سختته تفکر تو داعشی اینطوره. پناه برخدا از دست خوارج زمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
3
8
درود بى پايان بر اين دو نماينده شجاع که حرف دل مردم رو زدند. چرا هيچوقت مثل بسيارى از ديگر کشورها يه زندگى عادى و بى دغدغه نداشتيم با اين همه ثروت ملى؟؟؟!!! از وقتى بچه ايرانى زبان باز مى کنه بحث سياسى و اقتصادى مى کنه, بزرگترها که ديگه جاى خود دارند. ما چه گناهى کرديم که گرفتار اين غارتگرا شديم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
5
3
اینا به بفکره منا فع خودشان هستند نه اسلام
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
3
3
این حرفها را نمایندگان مجلس ششم هم زدند بیشتر این نمایندگان هم که اصلاح طلب هستند لیست امید در همه جا حضور دارد در بابل هم هست دولت هم با تیم خود اعلام میکند اصلاح طلب هستم
حالا این خانم برای چه اصرار دارد که دیکتاتوری انتخاباتی است
دلش خوش است که چند نفر به او آفرین گفتند
حق دارد و زیرکانه فرار به جلو را ترجیح میدهد اگر هم پایش به آنطرف آب رسید میتواند بدون عذاب وجدان روسریش را بر دارد و از نطقش به عنوان یک امتیاز جایزه بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
4
3
اصلاح طلبی یعنی خیانت،ترسو،وطن فروشی،دین فروشی و نوکری استعمار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
3
4
خوداین خانم هم داره میگه ازمجلس ششم تاحالاپیگیراین مباحث بوده .
بانظارت استصوابی اینهامیان بالا وای به روزی که این نظارت نباشد. خط فکری اینها لیبرال دموکراسی غربیه بااسلام بیگانه هستن.
اینامرعوب کدخداهستن. مردم یادتان هست درتبلیغات انتخابات بنفششان ازشهرموشکی و شعارروی موشکهامیگفت و اون دیگری ازدنیای گفتمان میگفت نه موشکها. ازسپاه دل خوشی ندارن وتوقع دارن برای کدخدادستابالابدیم زهی خیال باطل نطق جنجالی شماازسردلسوزی نبودخودنمایی بود. وقتی درد و مشکل مردم بشه کنسرت و از لیست سی نفره خروجیش میشه موج سواران اهل هیاهو.
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
4
مومن داریم تا مومن .مومن داریم فقط به حرفهای خودش ایمان داره و مومن داریم خدا را مد نظر قرار میده . اگر جناحی بود دوره اینده دیگه دیده نمیشه اگر مومن متعصب بود و فقط خودش را میدید دیگه با این فتواها دیگه باید عزلت گزینه یک عده چنان به قبایشان بر میخوره که استغفرا...جمهوری اسلامی قرانه یا اسلام واقعی هست یا پیامبر از پشت پرده هدایتشان میکنه اگر حکومت اسلامی بود شاید درست بود ، ولی جمهوری که شد بین این و ان میشه .چرا نمیفهمیم خدا میدونه حتی به پیامبران هم ایراد میگرفتند اینطور مانند کیهان بهشان بر نمیخورد شما چقدر دافعه دارید که همه را حتی نماینده تایید شده اقای جنتی را لگد کوب و مورد افترا قرار میدید که یادتان میره اینها گذریست بر تنوع زندگی و قیامتی در راهست
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
2
2
کاری به محتوای مطرح شده ندارم ..
اما از سخن این نماینده مجلس چنین برمیاد که هرسخن و حرفی که از تریبون مجلس گفته بشه (تأکید میشه هرسخنی)، در راستای وظایف نمایندگی است و مطابق قانون اساسی از مصونیت برخورداره .. فقط بخاطر اینکه از تریبون مجلس گفته شده!!
نمیدونم چند حقوقدان باسواد این نظر رو تأیید میکنن؟
جانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
3
2
این خانم مجلس را با مهد کودک اشتباه گرفته با این رفتار به دنبال شیرین کاری و خوشایند اربابان بالا دستی اش است و با توجه به نطق بالا انگار بیشتر از اینکه اسمش سر زبان ها افتاده خوشحال است!
تاسف اور است!!!!
سما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
2
واقعا امنیت کشور ما حرف اول را می زنه واقعیت را ببینیت
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
2
5
این خانم هم گرین کارتش رو گرفته داره مقدمات کارهاشو برای وطن فروشی انجام میده مثل حقیقت جو و کدیور و بقیه بی وطن ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
1
3
هی دنبال چپ و راست هستیم و به فکر این مردم بیچاره نیستیم.....
امثال اینا اگه واقعا به فکر مردمن ( به قول خودشون که از مجلس ششم تا حالا پیگیره و به نتیجه نرسیده) جون مادرتون بزارین این دهه شصتی ها بیان شاید تونستن.. شما 5 دوره نتونستین اونا هم یه دوره... لامذهب این صندلی چی داره ول بکن نیستن..
الان هم نزدیک انتخابات داره میشه و بعله همه صدای ملتن. بعد انتخابات کی بود کی نبود..... ول کنین این شو آف و خانم سلحشوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
1
3
ایشان یک منافق به تمام معنا است چون اگر نیروهای نظامی و انتظامی نبودند کشور نبود که این بیاید در مجلس صحبت کند
gaberg
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
3
جز تهمت و ناسزا و افترا چیزی از مخالف ندیدم اگر او جهنمی باشه و منافق شما کجا هستید ایا حاضرید من از هم از این افتراها به شما بزنم ولی بخاطر مسایل کوچیک بسیار زرنگترم خودمو در اتش هوس دیگران نیندازم اگر شما جهنم را دوست دارید به مردم چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
1
1
کسانی که می گید این خانم حرف دل مردم را زده آیا حرف دل مردم هم این بود که آقای شریعتمداری وزیر صنعت که گند زد به صنعت ایران واقعا مردم رابه ستوه اورد با دویست رای بکنند وزیر تعاون وکار تا اونجا هم به گند بکشه چرا هر جا کم می آرید از مردم مایه می ذارید ما توقع داریم این خانم وامثال او مشکلات مردم را حل کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
جیره خوری تاکی؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
سلام ودرود برهمه مخصوصا به آنها یکه درهرامری احترام و ادب وعفت کلام رامراعات میکنند.جنجالی هم نیست حرفهای معمولیست انبوهی ازمشکلات منتهی چون نقد وانتقاد ازبس درجامعه ما رایج و مدنیست چنان تلقی میشود این خانم حرفهای مهمی زده. به هرحال آفرین براین خانم هرچندکه هیچ پشتوا نه وضمانت اجرایی برای گفته هاش نیست! ***
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
نطر خان درسته
هرکس بی سواد تر ذلیل تر و وسر بزیر تر باشد بر اساس عقل جنتی که عقل 200 پیش است میگن برو مجلس
نظرات شما
پیشخوان