تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷

آمریکا برای تشکیل دولت مدنظر در عراق از تحریم استفاده می کند

سخنگوی فراکسیون 'الفتح' نزدیک به گروه های مقاومت اسلامی در عراق گفت که فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریکا نمایندگان عرب سنی را که قصد پیوستن به فراکسیون سازندگی (محور الفتح - دولت قانون) دارند، تهدید به تحریم اقتصادی کرد.
آمریکا برای تشکیل دولت مدنظر در عراق از تحریم استفاده می کند

رویداد۲۴ 'احمد الاسدی' روز پنجشنبه در اظهاراتی افزوده است که یکی از شیوه های خارج از ادب 'برت مک گورک' در فشار به نمایندگان عرب سنی برای ممانعت آنها از پیوستن به فراکسیون الفتح و دولت قانون (فراکسیون سازندگی)، تهدید آنان به تحریم اقتصادی بوده است.
وی اضافه کرد که مک گورک، نمایندگان سنی را تهدید کرده است که در صورت پیوستن به فراکسیون سازندگی، واشنگتن کمک های اقتصادی خود را از عراق قطع می کند و پوشش حمایتی آمریکا را از مناطق سنی نشین عراق بر می دارد.
احمد الاسدی اضافه کرد که مک گورک همچنین تهدید کرده است که اجازه اقامت های شخصیت های سیاسی عرب سنی را در همه کشورهای عربی باطل خواهد کرد.
سخنگوی فراکسیون الفتح خاطرنشان ساخته است که به رغم همه این تهدیدهای واشنگتن، تاکنون هیچ یک از نمایندگان و احزاب عرب سنی از فراکسیون الفتح انصراف نداده اند.
فراکسیون سازندگی متشکل از الفتح و دولت قانون تاکنون توانسته است بیش از 150 امضا را از نمایندگان بافت های مختلف جمعیتی عراق در پارلمان جدید این کشور جهت تشکیل فراکسیون بزرگ پارلمان و دولت جدید جمع آوری کند.
براساس گزارش ها، برت مک گورک و سفارت آمریکا در بغداد از طریق تلفن های همراه، پیام های تهدید آمیز برای تعداد زیادی از نمایندگان عرب سنی ارسال کرده و آنها را از پیوستن به فراکسیون سازندگی هشدار داده اند.
بر همین اساس جمعی از گروه های مقاومت اسلامی در عراق دیروز (چهارشنبه) در یک بیانیه مشترک نسبت به دخالت های کم سابقه و کاملا آشکار واشنگتن در امور داخلی عراق هشدار داده بودند.
در این بیانیه آمده است که 'دخالت های آمریکا در امر تشکیل دولت عراق، دخالتی آشکار در روند سیاسی با هدف اعمال سیاست های انگلیس و آمریکا بر مردم عراق است و هدف آن ایجاد یک دولت ضعیف است که مک گورک و 'ثامر السبهان' (دیپلمات برجسته سعودی) بتوانند آن را بازیچه اهداف سیاسی خود قرار دهند.'
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عراق ، امریکا ، تحریم
نظرات شما
پیشخوان