تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
رییس انجمن روش‌های تمرینی فدراسیون ورزش‌های همگانی:

کودکان زیر ۱۲ سال نباید با دستگاه‌های بدنسازی کار کنند

منیره قهرمانی گفت: متاسفانه به واسطه ناآگاهی برخی مربیان، شاهد سوق داده شدن کودکان زیر ۱۲ سال به سوی ورزش با دستگاه هستیم که می‌تواند خطرناک باشد.
کودکان زیر ۱۲ سال نباید با دستگاه‌های بدنسازی کار کنند
رویداد۲۴ منیره قهرمانی درباره سمینار تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی عنوان کرد: این دوره اولین دوره کارگاه تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی بوده که در خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار شد. در این دوره مربیان با دستگاه‌های جدید آمادگی جسمانی مانند وایپر بوسوبال و مواردی از این قبیل آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامت و حفظ تندرستی در دستور کار انجمن کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی قرار دارد، عنوان کرد: این سمینار، آشنایی پیش‌نیاز دوره‌های تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی بود. می‌توان گفت که سلامت و حفظ تندرستی در دستور کار فدراسیون کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی قرار دارد.

رییس انجمن روش‌های تمرینی فدراسیون ورزش‌های همگانی عنوان کرد: متاسفانه در بعضی از باشگاه‌ها به واسطه ناآگاهی مربی، رده‌های سنی پایین‌تر از ۱۲ سال به سوی دستگاه‌های بدن سازی سوق داده می‌شوند که نباید در اصل چنین باشد. کودک در این سن باید بازی کند و به فعالیت‌های توام با شادی و نشاط ویژه این دوره بپردازد. این کارگاه‌ها قصد دارد دانش مربیان را در به‌روز نگه دارد و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

قهرمانی افزود: زمانی که کودکان به باشگاه ورزشی مراجه می‌کنند، شور بسیاری دارند که از ماشین‌های ورزشی استفاده کنند، اما نباید اینگونه باشد. دستگاه‌های آمادگی جسمانی به طور مثال وایپر ۲ کیلوگرمی برای یک کودک کافی است. از این جهت با انجام دادن اینگونه تمرین‌ها کودکان میل این را داشته که به سوی شیوه‌های نوین حرکت کنند و علاوه بر ورزش، شاهد آسیب‌دیدگی کودک نخواهیم‌بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان