تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

نقد و بررسی «هزارپا» در ارسباران، برپایی نشستی با محوریت قاجار، اعلام جزییات مراسم پایانی آکادمی سینما،سینما و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی یکشنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران اکران ، نقد و بررسی می‌شود.
/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/
 
رویداد۲۴ در خلاصه داستان «هزارپا» به قلم امیر برادران، علیرضا جزینی و مصطفی زندی آمده است: دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند.
آنتونیا شرکا منتقد، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی از عوامل فیلم مهمانان چهارصد و هشتادمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌
رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی بازیگران فیلم هستند.
علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

برپایی نشستی با محوریت قاجار

نشست تخصصی تئاتر در دوره قاجار یکشنبه ۱۸شهریور ماه در تالار فرهنگ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار میشود.
در این نشست دکتر کامران سپهران با عنوان "نسبت هنر تئاتر و دوره بندی عصر قاجار"، دکتر محمدعلی خبری با عنوان "روند سازگاری(آداپتاسیون) آثار نمایشی مولیر در زمان قاجار و دکتر محمدحسین ناصربخت با عنوان "سیر تکاملی نمایش های تخت حوضی در دوره قاجار" سخنرانی می کنند.
این نشست ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۸شهریورماه به نشانی بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی ایران، ورودی غربی کتابخانه ملی، مرکز همایش ها، تالار فرهنگ برگزار می شود.

استقبال گروه های تئاتری از فراخوان جشنواره تئاتر «الف»

هنرمندان و گروه های مختلف تئاتری از فراخوان نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «الف» که با رویکرد صلح جهانی در شهر تبریز برگزار می شود، استقبال کردند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر «الف»، این رویداد تئاتری که اولین جشنواره بین المللی خصوصی تئاتر در ایران است از ۲۷ آبان تا ۴ آذر سال جاری در شهر تبریز برگزار می شود.
هنرمندان و گروه های مختلف تئاتری از فراخوان نخستین جشنواره بین المللی خصوصی تئاتر «الف» که در ۳ بخش مسابقه صحنهای، مسابقه نمایشنامه نویسی و برنامه های جنبی منتشر شد، استقبال کردند.
هنرمندان و گروه های علاقه مند برای شرکت در بخش های مختلف این جشنواره می توانند تا ۳۰ مهر نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
علاقه مندان جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت worldpeace.ir مراجعه کنند.

اعلام جرئیات مراسم پایانی نخستین جایزه اکادمی سینماسینما

 جزئیات نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شد.
مجری مراسم پایانی جایزه آکادمی، رامین حیدری فاروقی خواهد بود. فاروقی مستندساز و رئیس هیات مدیره انجمن تهیه کنندگان مستند است.
همچنین کارگردان مراسم مجید توکلی کارگردان سینما خواهد بود.
در این مراسم از یک سینماگر صاحب نام نیز تقدیر می‌شود و عنوان این بخش از مراسم، "پاسداشت یک عمر عشق به سینما" خواهد بود.
بنابراین گزارش در مراسم پایانی، هشت جایزه در هشت رشته به برندگان اهدا می‌شود که شامل؛ بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه نویس، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمساز اول، بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم کوتاه است.
تمامی فیلم های بلند داستانی که در طول سال ۹۶ به اکران عمومی درآمدند و شامل ۱۱۶ فیلم می‌شوند در دایره داوری این آکادمی قرار داشتند.
۶۰ عضو آکادمی شامل سینماگران و منتقدان بهترین های خود را از میان این ۱۱۶ فیلم برگزیدند.
همچنین در این مراسم، چهره موثر سال ۹۶ سینمای ایران معرفی می‌شود. ۱۷۰ روزنامه نگار سینمایی و فعال رسانه‌ای با آرای خود چهره موثر سال ۹۶ را برگزیدند.
نخستین دوره جایزه سینماسینما ۱۸ شهریورماه به دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری در هتل انقلاب تهران برگزار می‌شود.

برپایی کارگاه سوژه یابی مستند 

به گزارش روابط عمومی مرکز مستند سوره کارگاه سوژه یابی مستند با موضوع "مقدمه‌ای بر دوران قاجار" در سالن سلمان‌هراتی حوزه هنری برگزار خواهد شد.
در این فصل از کارگاه‌های سوژه یابی عباس سلیمی نمین، مورخ و استاد دانشگاه از ساعت ۱۷روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه در جهت شناخت هر چه بیشتر مخاطبان نسبت به دوران قاجار در ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.
گفتنی است این کارگاه مقدمه‌ای بر سلسله نشست سوژه‌یابی مستندسازی با عنوان "بررسی نقش روشنفکران در نهضت مشروطه و پس از آن خواهد بود.

مستندسازان حوزه صنعت و معدن دعوت شدند

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت طی اطلاعیه‌ای، از مستندسازان حوزه‌ی صنعت و معدن دعوت کرد تا در بخش مسابقه فیلم‎های مستند معدن و صنایع معدنی ایران این رویداد شرکت کنند.
موضوع آثار مستند مورد پذیرش این بخش، فیلم‎های مستند حوزه‎ی معدن و صنایع معدنی ایران، شامل طرح‎های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری موادمعدنی و اجرای کارهای اکتشافی، محیط زیست، معدن و چالش‌های اجتماعی، ایمنی، انرژی در معادن و صنایع معدنی، انسان و معادن و سایر موضوعات مرتبط است.
این بخش ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار خواهد شد.
زمان و سال تولید آثار ارسالی به این بخش "آزاد" بوده و در آیین اختتامیه جشنواره به فیلم‌های برگزیده هیات داوران جوایزی به این شرح اهدا خواهد شد:
جایزه اول: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ  150 میلیون ریال
جایزه دوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ 120 میلیون ریال
جایزه سوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال
جایزه ویژه: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هزینه تولید فیلم بعدی برگزیده اول این بخش، با موضوع  معدن و صنایع معدنی را تأمین خواهد کرد. ضمن این که تمام فیلم‌های راه یافته به این بخش مورد تقدیر این سازمان قرار می‌گیرند.
متقاضیان محترم می‌بایست فرم شرکت در این بخش ویژه‌ی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را تا ۳۱ شهریورماه ۹۷ روی وب‌سایت این جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل نموده؛ عکس کارگردان و صحنه فیلم را آپلود کرده؛ از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته؛ به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه فیلم، حداکثر تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، تئاتر ، فیلم ، نمایش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان