تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
رئیس فدراسیون فوتبال می‌ماند یا می‌رود؟

تاج و معمای درصد جانبازی

مهدی تاج با مسأله جدیدی روبرو شده است.
تاج و معمای درصد جانبازی
رویداد۲۴ قانون جدید بازنشستگی، حضور بازنشستگان را در سمت‌هایی همچون ریاست فدراسیون ممنوع می‌کند.

این دستورالعمل هنوز به وزارت ورزش ابلاغ نشده است. وزارت ورزش اعلام کرده پس از ابلاغ این قانون از آن تمکین خواهد کرد.

حدود ۲۰ مدیر بازنشسته در راس فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند، البته این قانون شامل حال معاونان وزارت، دبیران فدراسیونها، نواب رئیس و مدیران کمیته ملی المپیک هم می‌شود.

یکی از روسایی که در تیررس این قانون قرار گرفته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است.

مهدی تاج بازنشسته است و اگر قرار باشد قانون جدید بازنشستگی در فدراسیون فوتبال اجرا شود، تاج و بخش عمده‌ای از اعضای هیات رئیسه (علی کفاشیان، حید بهاروند، کاظم طالقانی و...) مجبورند فدراسیون فوتبال را ترک کنند.

قانون بازنشستگی البته چند استثناء دارد. جانبازان بالای ۵۰ درصد شامل دستورالعمل جدید نمی‌شوند و می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

دیروز خبری جدید درباره ادامه حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال منتشر شد.

خبرگزاری میزان در این باره نوشت که مهدی تاج مدارک ۵۲ درصد جانبازی خود را طی روز‌های اخیر به مسئولان مربوطه ارائه داده تا به این ترتیب مشکلی در خصوص ادامه فعالیت در فدراسیون فوتبال نداشته باشد.

محمدرضا داورزنی، معاونت توسه ورزش قهرمانی وزارت ورزش چند روز پیش در این باره گفته بود:

تمامی رؤسای فدراسیون‌ها شامل این قانون می‌شوند مگر اینکه ۵۰ درصد جانبازی یا ایثارگری داشته باشند. شاید ۱۲ یا ۱۱ فدراسیون شامل این قانون شوند. هنوز این قانون ابلاغ نشده است. البته رئیس فدراسیون فوتبال جانبازی دارد، اما اینکه درصد جانبازی‌اش چقدر است، خبر ندارم.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا مشکل تاج حل شده و او مشمول قانون جدید بازنشستگی نخواهد شد؟

در روز‌های اخیر اخبار متفاوتی در این باره منتشر شده است.

خبرآنلاین حدود یک ماه پیش در گزارشی آورده بود:

از این جمع مدیران فدراسیون فوتبال تنها مهدی تاج، رئیس فدراسیون است که درصد جانبازی دارد. او هم البته آخرین مدرک جانبازی که به نهاد‌های مسئول در وزارت ورزش ارائه کرده بوده، کمتر از ۵۰ درصد و حدود ۴۵ درصد بوده است.

در فضای مجازی هم آمار متناقضی در این باره ارائه شده است و این موضوع مطرح شده که درصد جانبازی رئیس فدراسیون فوتبال تغییر کرده است. به هر حال باید دید آیا تاج در این باره اسناد و مدارک خود را منتشر می‌کند تا به این حرف و حدیث پایان دهد؟ او پیش از این اعلام کرده قانون هرچه باشد تمکین می‌کند.

فدراسیون فوتبال امروز واکنش خفیفی به این موضوع داشت.

صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال عنوان کرد درصد جانبازی تاج در این مدت تغییر نکرده است، او در واقع اخبار غیررسمی در این باره را تکذیب کرد.

فدراسیون فوتبال البته یک راه حل دوم هم پیش روی خود می‌بیند. مدیران فدراسیون معتقدند این نهاد نباید مشمول این قانون شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان