تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

سازمان ملل درباره هجوم پناهجویان ایرانی هشدار داد

نوشت: خبری درباره هجوم مهاجران ایرانی به اروپا به دنبال تحریم‌های آمریکا هشدار داد.
سازمان ملل درباره هجوم پناهجویان ایرانی هشدار داد
رویداد۲۴ خبرگزاری اسپوتنیک، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد‌های ضروری اظهار کرد: اگر تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش یابد، ممکن است شاهد جابه‌جایی‌های زیادی باشید و این جابه‌جایی‌ها تنها به ایران و افغانستان محدود نمی‌شوند، بلکه فراتر از آن خواهند رفت. ما پناهجویانی را دیده‌ایم که زمان زیادی را صرف رفتن به ترکیه و از آن جا به اروپا کرده‌اند.

این مقام سازمان ملل در ادامه سخنانش گفت که این سازمان به کشور‌های اروپایی درباره این احتمال هشدار داده است.

وی افزود: ما به کشور‌های اروپایی هشدار داده ایم که از آن جا که آن‌ها در مذاکرات پیرامون این تحریم‌ها شرکت دارند، باید این احتمال را نیز در نظر داشته باشند.

به گفته لوکاک، این تحریم‌ها هم‌اکنون نیز بر ارزش پول ایران تاثیر گذار بوده و گروهی را به مهاجرت سوق داده است.

این معاون دبیرکل سازمان ملل در سخنانش اظهار کرد: تاثیر تحریم‌های آمریکا محسوس است. ارزش ریال، واحد پول ملی ایران به سرعت در حال کاهش است و قدرت خرید بسیاری از مردم به میزان زیادی کاهش یافته است. این مساله همه را تحت الشعاع قرار می‌دهد و همچنین بر پناهجویان نیز تاثیرگذار است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ماه مه به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌های آمریکا علیه ایران را بازگرداند. همچنین در ماه نوامبر، دور دوم تحریم‌ها را علیه تهران اجرایی می‌کند. این اقدام از سوی دولت آمریکا، انتقادات شدیدی را از سوی طرف‌های حاضر در توافق هسته‌ای و متحدان اروپایی آمریکا به دنبال داشت. کشور‌های اروپایی نظیر روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس در تلاش هستند تا توافق هسته‌ایران را حفظ کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان