تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
در پایان روز نخست دور گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸

زور صرب‌ها به آمریکا نرسید/ شروع قاطعانه روس‌ها با شکست استرالیا

در پایان روز نخست دور گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸، تیم ملی برزیل توانست از سد مصر بگذرد و کانادا با شکست دادن هلند، صدرنشین گروه B شد.
زور صرب‌ها به آمریکا نرسید/ شروع قاطعانه روس‌ها با شکست استرالیا
رویداد۲۴ روز نخست دور گروهی نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ شب گذشته (چهارشنبه) در حالی به پایان رسید که تمامی مدعیان موفق به شکست حریفانشان شدند و در نبرد آفریقایی‌ها کامرون با شکست تونس شگفتی ساز شد.

در یکی از نخستین دیدار‌ها تیم ملی اسلوونی که با هدایت اسلوبودان کواچ سرمربی سابق ایران نخستین حضورش در قهرمانی جهان را تجربه می‌کند هرچند در ست نخست مغلوب دومینیکن شد، اما در ادامه توانست با افزایش تمرکز سه بر یک به پیروزی برسد. شاگردان کواچ ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۲-۲۵، ۲۵-۱۳، ۲۵-۱۳ و ۲۵-۱۷ به سودشان تمام کردند و در رده دوم گروه A. ایستادند.

در دیگر دیدار گروه A. شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین رو در روی تیم هماهنگ و بلند قامت بلژیک قرار گرفتند و در پایان با حساب سه بر یک مغلوب نماینده قاره اروپا شدند. بلژیک ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۱۹، ۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵ و ۲۵-۱۹ به سود خود تمام کرد و با سه امتیاز در رده دوم جای گرفت.

از گروه B. دو دیدار انجام شد که در نخستین بازی کانادا با هدایت استفان آنتیگا توانست برابر هلند قاطعانه و در سه ست متوالی به پیروزی برسد و در صدر گروهش بایستد. در سوی مقابل هلندی‌ها با وجود میانگین قدی بالا نتوانستند کاری از پیش ببرند و ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۱۵، ۲۵-۱۳ و ۲۵-۱۸ به حریف واگذار کردند.

برزیل دارنده سه مدال طلای قهرمانی جهان توانست برابر مصر ناهماهنگ در سه ست پیاپی به برتری دست یابد تا شاگردان رنان دال زاتو شروع مقتدرانه‌ای داشته باشند. قهرمان المپیک ریو ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۰ به سودش تمام کرد تا نماینده نخست آفریقا دست خالی روز نخست را ترک کند.

از گروه C. تیم لی روسیه پرافتخارترین تیم قهرمانی جهان با شش مدال طلا توانست در برابر استرالیا به برتری سه بر صفر برسد تا با این برد مقتدرانه برای دیگر مدعیان از جمله برزیل و ایتالیای میزبان خط و نشان بکشد. کانگورو‌ها ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۲۱،۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۶ به روس‌ها واگذار کردند و در قعر گروه قرار گرفتند، اما در مهم‌ترین دیدار روز نخست دور گروهی، تیم ملی آمریکا که با جان اسپرا روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذراند موفق شد در یک ماراتن جذاب و دیدنی صربستان را با نتیجه سه بر دو شکست دهد و دو امتیاز سخت را کسب کند. در سوی مقابل شاگردان نیکولا گربیچ با وجود آنکه در طول بازی در ست شماری از حریف پیش بودند در ست نهایی مغلوب حریف شدند و به یک امتیاز بسنده کردند. ست‌های بازی با امتیاز‌های ۱۵-۲۵، ۲۵-۱۴، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۱۵-۱۰ به سود آمریکا پایان یافت.

در آخرین دیدار روز نخست نیز تیم ملی لهستان توانست برابر کوبا با نتیجه سه بر یک به برتری دست یابد و پایین‌تر از ایران و بلغارستان در رده سوم گروه D. قرار بگیرد. شاگردان ویتال هنین ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۱۴ به سود خود تمام کردند تا کوبا برای کسب نخستین بردش به دیدار بعدی چشم بدوزد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان