تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

سرمایه یک کشور همان نیروهای انسانی جوان هستند

رویداد24-معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: سرمایه یک کشور نیروهای انسانی و جوان آن کشور است و نفت و گاز نمی تواند تکیه گاه مناسبی برای پیشرفت باشد.

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم عنوان کرد: اکنون ما کجا هستیم که دیگر نمی توانیم نوآوران، فناوران و کارآفرینانی همچون ابن سینا، خوارزمی، ابن هیثم، فارابی و ... را داشته باشیم.

وی افزود: ما باید به این فکر کنیم که سرمایه هر کشور، مغزهای آن کشور است نه جیب هایشان؛ زیرا باور استعداد های جوانان باعث خودباوری و ثروت افزایی هر کشوری می شود.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سرمایه این مملکت، سرمایه های انسانی هستند و نفت و گاز نمی تواند پشتوانه یک مملکت باشد.

وی عنوان کرد: نفت فروختن هنر نیست و اگر بخواهیم روی نفت و گاز تکیه کنیم نمی توانیم دوام بیاوریم.

ستاری اظهار داشت: سرمایه ما، نیروهای انسانی و جوانان 30 ساله ای هستند که می توانند آینده کشور را بسازند؛ ما سعی داریم به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی در راستای توسعه پژوهشسراهای دانش آموزی سرمایه گذاری می کند، اظهار کرد: البته تا زمانی که بخش خصوصی وارد این حوزه نشود پیشرفت نخواهیم کرد؛ اگر بخش خصوصی در توسعه پژوهشسراهای دانش آموزی دخالت کنند برنده ایم.

به گفته وی، شرکت های گوگل و مایکروسافت و هزاران شرکتی که اکنون درآمد میلیون دلاری دارند از یک شرکت زیر زمینی آغاز به کار کرده اند که اکنون موفق اند؛ زیرا تکیه گاه این شرکتها، مغزهایشان بوده است.

ستاری افزود: جایزه مصطفی(ص) رویکرد جدیدی است که امیدواریم این جایزه را در راستای نخبه پروری توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه ما همکاری نزدیکی با آموزش و پرورش داریم، گفت: طرح های شهاب، حمایت از پژوهشسراها و ... از جمله همکاری های ما با آموزش و پرورش بوده که نشان می دهد به دانش آموزان توجه زیادی داریم زیرا ایده های این دانش آموزان می تواند توسعه یابد و به پیشرفت کشور منجر شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان