تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

احتمالا «لایحه منع خشونت علیه زنان» به طرح تبدیل شود/ می‌ترسند لایحه مخالف تحکیم خانواده باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره «سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان» گفت: اگر این لایحه به صورت طرح در بیاید، موافقت خواهیم کرد، زیرا عمر مجلس کم و وقت هم کم است و می‌خواهیم کار مفیدی انجام شود.
احتمالا «لایحه منع خشونت علیه زنان» به طرح تبدیل شود/ برخی تأکید دارند این لایحه مخالف تحکیم خانواده نباشد
رویداد۲۴ «فاطمه ذوالقدر»، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در خصوص «سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان» گفت: در جلسه اخیر با دکتر لاریجانی خواستار این بودیم که در روند رسیدگی به این لایحه دخالت و وساطت کنند. همینطور در خصوص این لایحه نامه‌نگاری با خانم ابتکار داشتیم. تنها راهی که در صورت نتیجه نگرفتن برای ما می‌ماند پیشنهاد آقای لاریجانی است. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند، مواردی که در این لایحه ضروری است به صورت طرح مطرح کنیم.

او درباره ایرادهای این لایحه گفت: درباره این لایحه حساسیت‌هایی بوجود آمده و نگرانی‌هایی وجود دارد. برخی تاکید دارند، لایحه مخالف تحکیم خانواده نباشد و از لحاظ شرعی هم مشکلی وجود نداشته باشد. همیشه روی مسائل حوزه زنان حساسیت خاصی وجود دارد و زمان‌بر شدن آن به منظور بررسی بیشتر است. سعی شده این لایحه، جنسیتی نبوده و شامل همه افراد جامعه شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: قرار است کمیسیون فرهنگی و کمیته زن و خانواده اگر این لایحه به نتیجه نرسید جلسه‌ای بگذارد تا لایحه به طرح تبدیل شود، اما باز هم صبر می‌کنیم. برای به نتیجه رسیدن این لایحه زحمت‌های زیادی کشیده شده است. خانم مولاوردی و خانم ابتکار حمایت‌های زیادی از این لایحه کرده‌اند. ما نمی‌خواهیم این زحمات نادیده گرفته شود بنابراین اولویت با لایحه است.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: اگر این لایحه به صورت طرح در بیاید، موافقت خواهیم کرد، زیرا عمر مجلس کم و وقت هم کم است و می‌خواهیم کار مفیدی انجام شود. رسیدگی به تبدیل شدن این لایحه به طرح و مسایل دیگر در جلسات آتی کمیته زنان و خانواده در اولویت است.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان