تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

صالحی امیری: IOC به دنبال تحریم و فشار علیه ایران نیست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه رشته‌ها با همه ظرفیتشان متعلق به ایران هستند و همه در پیروزی‌ها سهیم‌اند.
صالحی امیری: IOC به دنبال تحریم و فشار علیه ایران نیست
 


رویداد۲۴ به نقل از وزارت ورزش و جوانان، صالحی امیری در نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از همه کسانی که برای اعتلای ورزش کشور در بازی‌های آسیایی اندونزی تلاش کردند تشکر کرد.
وی با بیان این که پیروزی‌ها و ناکامی‌ها متعلق به همه است، افزود: باید به خانواده ورزش تبریک گفت. از دکتر سلطانی‌فر که با جدیت و یک تیم خوب، جلسات ستاد عالی بازی‌ها را برگزار کردند و همچنین از همکاران خودم در کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم.
صالحی امیری ادامه داد: آن چه در اندونزی شاهد بودم ظرفیت ورزش ایران بود و همه فدراسیون‌ها نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف انجام دادند. همه رشته‌ها با همه ظرفیتشان متعلق به ایران هستند و همه در پیروزی ها سهیم‌اند. منکر کاستی‌ها نیستم ولی این نباید منجر به تخریب فداسیون‌ها و ورزش کشور شود.
وی با بیان این که بازی‌های آسیایی اندونزی مقدمه‌ای برای المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بود، افزود: همه فدراسیون‌ها علی رغم ناداوری‌ها و حق کشی‌هایی که وجود داشت تلاش حداکثری خود را انجام دادند و نباید باعث تخریب آنها شویم. نباید سرمایه‌گذاری‌های رقبا را فراموش کنیم. همه آنها به دنبال کسب جایگاه بالاتر هستند. سیاست ما حمایتی، اصلاحی، سازندگی و اخلاقی است و رویکرد ما نیز تحلیل بر اساس واقعیت و پرهیز از افراط و تفریط است.
او همچنین به دیدار اخیر خود با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوییس اشاره کرد و افزود: شناخت آقای باخ از ورزش ایران مثبت بود و تحلیل وی نیز این است که ایران در ورزش هم در آسیا و هم در جهان جایگاه خوبی دارد. IOC به دنبال تحریم و تهدید و فشار به ایران نیست و انتظار دارد منشور المپیک رعایت شود.
رییس کمیته ملی المپیک با بیان این که باخ از همکاری و هماهنگی کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش و جوانان استقبال کرد، افزود: او بابت این هماهنگی و همکاری نزدیک  تبریک گفت و ابراز خرسندی کرد.
او از علاقه‌مندی باخ به ایران و تقاضای ملاقات وی با رییس جمهور خبر داد و گفت: این درخواست را به اطلاع دکتر روحانی رساندم و امیدواریم این ملاقات انجام شود.
صالحی امیری گفت: در مجموع IOC به دنبال تقویت و توسعه و رشد ایران است. ما تاکنون گزارش عملکردی از پیشرفت ورزش ایران و توسعه ورزش بانوان به کمیته ملی المپیک نداشته‌ایم که باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنیم.
او همچنین به دیدارش با لالوویچ رییس فدراسیون جهانی کشتی اشاره کرد و گفت: لالوویچ از کشتی ایران شناخت خوبی دارد و قول داد در کنار ایران باشد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان