تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷

صعود ناصرپور،ساروی و میرزازاده به فینال کشتی فرنگی جوانان جهان

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان در اسلواکی، ۳ نماینده ایران راهی دیدار فینال شدند و بهرام معروف خانی در وزن ۶۳ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت.شایان عفیفی نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم حذف شد.
صعود ناصرپور،ساروی و میرزازاده به فینال کشتی فرنگی جوانان جهان
 
رویداد۲۴ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت ایران در شهر ترنوا کشور اسلواکی آغاز شد که طی آن نمایندگان پنج وزن نخست ایران به مصاف رقبای خود رفتند و در نهایت پویا ناصرپور در ۵۵، محمدهادی ساروی در ۸۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم راهی فینال شدند و بهرام معروف خانی نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت تا برای رسیدن به مدال برنز جهان تلاش کند.شاهین عفیفی در ۷۷ کیلوگرم نیز حذف شد.
نتایج ۵ فرنگی کار ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی جوانان جهان در اسلواکی به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول به مصاف سیلاگاوا از گرجستان رفت و با نتیجه ۸ بر صفر حریف را شکست داد. وی در دیدار بعدی و در مرحله یک هشتم نهایی نیز سفرشایف از روسیه را ۷ بر صفر شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. ناصرپور در این مرحله نیز ۵ بر ۴ از سد فلورین تیتا از رومانی گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه قاطع ۷ بر یک از سد نورتازین یولو از قرقیزستان عبور کرد و فینالیست شد.ناصرپور برای کسب مدال طلای جهان باید در مبارزه فینال از سد تیگران میناسیان از ارمنستان بگذرد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم بهرام معروف‌خانی در دور اول به مصاف محمد از مصر رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به راه یابی حریف مصری به دیدار فینال، معروف خانی راهی گروه بازنده ها شد.معروف خانی در این مرحله ابتدا فردا به مصاف آبولادزه از گرجستان می رود و در صورت برتری برای رسیدن به دیدار رده بندی مقابل کریستین وانچا از مجارستان کشتی می گیرد.دیدارهای شانس مجدد از ساعت ۱۳ فردا(سه شنبه) به وقت ایران آغاز می شود.
در وزن ۷۷ کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول به مصاف محموداف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و با توجه به شکست حریف قرقیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر روس، عفیفی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با تچکاسلیدز از گرجستان کشتی گرفت که در نهایت توانست با نتیجه ۱۰ بر ۳ از سد حریف بگذرد. وی در دور دوم نیز یاراشویچ از بلاروس را برد و راهی یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله برابر آلکس ژوک از مجارستان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد. ساروی در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد لیا ارمولنکو از روسیه گذشت و به فینال رسید.ساروی برای رسیدن به مدال طلای جهان فردا شب(سه شنبه) به مصاف رامون بتشارت از سوییس می رود.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول رودرروی بوزکورت از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. وی در مبارزه دوم نیز ۱۰ بر یک ممدوف از آذربایجان را برد و راهی یک چهارم نهایی شد. میرزازاده در این مرحله برابر فرانز ریچتر از آلمان پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.
میرزازاده در دیار نیمه نهایی نیز قاطعانه و با نتیجه ۹ بر صفر از سد بکا ماکاریدزه از گرجستان گذشت و سومین فینالیست ایران در ۵ وزن نخست لقب گرفت.میرزازاده برای رسیدن به مدال طلا فردا شب(سه شنبه) برابر داوید اوواساپیان از ارمنستان به روی تشک می رود.
دیدارهای رده بندی و فینال ۵ وزن نخست از ساعت ۲۰ و سی دقیقه فردا شب(سه شنبه) به وقت ایران آغاز می شود.رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم نیز از ساعت ۱۳ فردا(سه شنبه) آغاز خواهد شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کشتی ، جوانان ، فرنگی ، ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان