تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای مترو تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تصویب درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت تامین ٦٣٠ واگن مترو تهران در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد، اظهارکرد: این قرارداد فاز اول از طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلان شهر کشور تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، کرج، اهواز و کرمانشاه است.
تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای مترو تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی
رویداد۲۴ سید سلمان سامانی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانی - چینی برنده مناقصه شده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن‌ها داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد،گفت: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١ دستگاه واگن تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم‌های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود ۱۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ٢٥٠٠ شغل به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.

به گزارش سایت وزارت کشور سامانی با اشاره به آماری از کمک‌های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ٤٠ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان