تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش:

50 درصد مدارس پایتخت فرسوده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: 50 درصد مدارس و فضاهای آموزشی کلانشهر تهران فرسوده و نیازمند بازسازی است .
50 درصد مدارس پایتخت فرسوده است
رویداد۲۴ سید محمد بطحایی روز یکشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ شهدای دانش آموز در مهدیه شهدای بهشت زهرا (س) به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وضعیت مدارس شهر تهران بر خلاف تصور عمومی از بسیاری از استان‌های کشور بدتر است و این امر مشکلات زیادی را برای دانش آموزان این کلانشهر ایجاد می‌کند.
 
 آمار مدارس شهر تهران بیش از چهار هزار واحد اعلام شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران همواره تلاش زیادی در بازسازی مدارس انجام می‌دهد عنوان کرد: با این حال وضعیت مدارس به گونه‌ای است که وزارت آموزش و پرورش انتظار بیشتری را از شهرداری تهران و وزارت مسکن و شهرسازی در نوسازی مدارس دارد.
 
بطحایی افزود: اگر دستگاه‌ها هم افزایی لازم را با هم داشته باشند تا چهار سال آینده می‌توانیم از وضعیت موجود در پایتخت فاصله بگیریم.
 
وی بیا کرد: اکنون شهرداری تهران بر اساس تبصره ۹ قانون بودجه اجازه تغییر کاربری به مدارس فرسوده در اماکن خاص مانند مناطق تجاری و بافت جمعیتی بالا را می‌دهد.
 
بر اساس بند «ه» تبصره «۹» قانون بودجه سال ۱۳۹۶ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا «به منظور ساماندهی و
بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آن‌ها اقدام کند».
 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهارامیدواری کرد که با همکاری شهرداری تهران از این ظرفیت قانونی به منظور تغییر کاربری مدارس فرسوده در امکان خاص استفاده شود.
 
وی همچنین مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم درس پایداری و ایثار عنوان و بیان کرد: دانش آموزان باید در کلاس‌های درس بیاموزند چگونه منافع کشور را به منافع خود ترجیح دهند تا بدین وسیله میهن اسلامی پایدار بماند.
 
بطحایی گفت: جهت گیری آموزشی مدارس کشور به سمت آموزش ایثار و ازخودگذشتگی است و فرهنگیان در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.
 
در آیین هشتمین زنگ شهید در محل گلزار بهشت زهرا (س) غیر از وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران، فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ و شمار دیگری از مدیران به همراه خانواده معظم شهدا حضور داشتند.
 
شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در مزار شهید دانش آموز حسین فهمیده یاد و خاطر این شهید را گرامی داشتند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان