تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قوه قضاییه بازنشستگان خود را زودتر کنار بگذارد/ مدیران بازنشسته دنبال دور زدن قانون نباشند

جلال میرزایی می‌گوید تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان با استقبال عمومی مردم روبرو شده و لازم است که این قانون به درستی اجرا شود زیرا اجرای دقیق این قانون به تقویت سرمایه اجتماعی نظام که مردم هستند، کمک شایانی خواهد کرد.

11111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: پس از تصویب نهایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان و ابلاغ آن از سوی رییس جمهور به مرور زمان باید منتظر تغییر و تحولات عظیم در بدنه دولتی مدیریت کشور باشیم. بواسطه این قانون، میانگین سنی مدیران پایین خواهد آمد تا شاید نیروی جوانی علاج درد بسیاری از کم‌کاری‌هایی باشد که دامن کشور را گرفته است. وقتی صحبت از اجرای این قانون می‌شود فکرها به سمت قوه مجریه می‌رود، در حالی که این قانون متوجه همه بازنشستگان دستگاه‌های کشور است. جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته است باید هر سه قوه را به مثابه یک سیستم ببینیم که از اعضای مختلفی تشکیل شده و در خدمت مردم هستند، از این جهت باید گفت نتیجه تصمیمات آن‌ها مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت لذا باید به بازخوردها توجه شود. اکنون بازخوردی که در جامعه وجود دارد این است که بکارگیری بازنشستگان با توجه به خیل عظیم افراد جویای کار با علامت سوال‌های جدی روبرو است. در این شرایط نمایندگان مردم پای کار آمدند و قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کردند که مورد تایید عموم جامعه قرار گرفت. حال اجرای دقیق و توجه به روح این قانون ایجاب می‌کند که همه دستگاه‌های دولتی از این قانون تبعیت کنند زیرا اعتماد به نظام در گرو اجرای بدون تنازل قانون است. اگر این قانون درست اجرا شود و افراد بازنشسته دنبال دور زدن قانون نروند بدون شک اعتماد در جامعه بالا می‌رود که این خود یک سرمایه گران‌بها برای نظام است.

میرزایی تصریح کرد: احکام کارگزینی قوه قضاییه را وزارت دادگستری صادر می‌کند و وزارت دادگستری هم زیرمجموعه دولت است. پس حتماً این قانون باید دقیق و بدون ملاحظه در قوه قضاییه هم اجرا شود. قانون منبع بکارگیری بازنشستگان را شورای نگهبان تایید و با استقبال عمومی مردم روبرو شده و هر فردی که دغدغه مردم و مشکلات جامعه را دارد باید قانون را اجرا کند. ما اکنون در شرایط دشواری هستیم و برای مواجه با مشکلات نیاز به تقویت سرمایه اجتماعی کشور داریم و اجرای این قانون خاص برای ادامه کار به تقویت سرمایه اجتماعی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر میزان آرای این مصوبه را در مجلس ببینید متوجه خواهید شد که مجلس اراده جدی برای تصویب و نظارت بر اجرای دقیق این قانون دارد. دولت بهتر است که قانون را هر چه زودتر اجرا کند و دنبال بهانه برای نگه داشتم نیروهای بازنشسته نباشد؛ البته این که می‌گویم دولت، منظورم قوه قضاییه هم است و نیروهای بازنشسته این قوه هم باید با پست‌های خود خداحافظی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان