تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
ورزشکاران ایران از سهمیه المپیک دورتر می‌شوند؛

لغو اعزام‌ بدمینتون‌بازان ایران به‌دلیل قیمت ارز

با اعزام نشدن بدمینتون بازان به دو مسابقه‌ای که فدراسیون قبلا اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد بازیکنان ایران اگر بخواهند قدم در راه کسب سهمیه المپیک بگذارند نباید چندان روی اعزام‌های فدراسیون حسابی باز کنند.
لغو اعزام‌ بدمینتون‌بازان ایران به‌دلیل قیمت ارز
رویداد۲۴ راهی که بدمینتون بازان ایران برای کسب سهمیه المپیک باید پشت سر بگذارند به نظر می‌رسد نسبت به دوره‌های قبل المپیک که شاهد تلاش خود بازیکنان برای رسیدن به هدفشان بودیم، پر پیچ و خم‌تر شده است.

برای المپیک ۲۰۱۶ بار‌ها شاهد بودیم بازیکنان خودشان هزینه‌های شخصی زیادی کردند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند، اما در نهایت نتوانستند تا همچنان در آرزوی المپیکی شدن بمانند.

اکنون هم که این روز‌ها شاهد بالا رفتن قیمت ارز هستیم این راه برای بازیکنانی که بخواهند دوباره شانس خود را برای رسیدن به المپیک۲۰۲۰ بسنجند، سخت‌تر هم شده و به نظر می‌رسد چندان هم نمی‌توانند روی کمک فدراسیون حسابی باز کنند چراکه فدراسیون به همان رقابت‌هایی که قبلا وعده داده بود، اعزامی انجام نداد.

با توجه به مطالبی که داورزنی در مجمع سالیانه فدراسیون بدمینتون عنوان کرد و نتایجی که در بازی‌های آسیایی به دست آمد این تصور وجود داشت شاید فدراسیون بخواهد فکر اساسی کند و گام‌های محکم تری را به سمت پیشرفت بردارد مانند کاری که پینگ پنگ انجام داد، اما به نظر می‌رسد همان برنامه‌هایی که فدراسیون قبلا هم اعلام کرده بود عملیاتی نمی‌شود. پس از جلسه هیات رییسه فدراسیون در ۲۴ تیر سال جاری، فدراسیون اعلام کرد، پس از بازی‌های آسیایی دو اعزام بین اللملی به مسابقات اوکراین و بلاروس خواهند داشت و این برای بازیکنانی که شاید مدت‌ها رنگ مسابقه را ندیدند خبر خوبی بود، اما مسابقات اوکراین و بلاروس هم به پایان رسید، اما خبری از اعزام نمایندگان ایران به این رقابت‌ها نشد.

علی موذن دبیر فدراسیون در گفتگو با ایسنا درباره‌ی اعزام نشدن بازیکنان ایران به این مسابقات بیان کرد:" با این وضعیت دلار ما بازیکنان را به رویداد‌هایی مانند قهرمانی آسیا و غرب آسیا اعزام می‌کنیم تا ببینیم وضعیت چه می‌شود و شاید اوضاع کمی بهتر شود. بازیکنی که اسپانسر داشته باشد شخصی می‌تواند به مسابقات برود و ما هم از او حمایت می‌کنیم. "

برای اهالی بدمینتون کاملا روشن است غرب آسیا حرف زیادی برای گفتن در بدمینتون این قاره ندارد و حضور در مسابقات غرب آسیا قطعا چیز زیادی را عاید نمایندگان ایران نخواهد کرد.

قهرمانی آسیا هم که سالی یکبار برگزار می‌شود. با این تفاسیر بازیکنان ایران باید تنها به همان مسابقات دهه فجر خودمان دلخوش باشند.

از طرفی شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده که باشگاه‌ها برای گرفتن اسپانسر با مشکل روبرو هستند چه برسد به یک بازیکن بدمینتون که حتی مسابقاتش سهمی در پخش تلویزیونی ندارد تا بتواند اسپانسر را برای حمایت از خود مجاب کند.

در کل شواهد نشان می‌دهد کار بدمینتون بازان ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ بسیار سخت‌تر از قبل از خواهد شد و هرچه در رنکینگ فدراسیون جهانی هم افت داشته باشند شرایط سخت‌تر هم خواهد شد.

این انتظار هست مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌های این چنینی جلسه‌ای بگذارد و از آن‌ها راهکار بخواهند چرا که با این شرایط بدمینتون‌بازان ایران راه به جایی نمی‌برند.

*در ادامه نگاهی به رنکینگ اخیر برخی بازیکنان ایران در فدراسیون جهانی می‌اندازیم:

ثریا آقایی:۲۱۵

ثمین عابد خجسته: ۲۴۶

یگانه تفرشی:۴۸۳

پگاه کامرانی۴۸۳

مهران شهبازی:۳۳۸

فرزین خانجانی:۵۵۵

سروش اسکندری:۵۵۵

امیر جباری: ۸۳۰

رنکینگ جوانان:

محمد چارمالی۱۶۸

علیرضا کرمی:۱۸۸

علی حسینخانی:۱۹۸

پریا اسکندری:۱۷۴

هدیه شمس:۱۶۲
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان