تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
ایتالیا و لهستان نمایندگان خود را شناختند؛

رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد

سینمای ایتالیا و لهستان دو فیلم تحسین شده جشنواره کن را به عنوان نمایندگان رسمی خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.
رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد
رویداد۲۴ به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای ایتالیا که رکورددار کسب جایزه بهترین فیلم خارجی است با فیلم «داگمن» به کارگردانی «متئو گارونه» در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهد یافت.

این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن تجربه کرده بود موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری مرد (مارسلو فونته) از کن شد و در در جوایز روبان نقره‌ای ایتالیا نیز بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

«داگمن» در رقابت با ۲۰ فیلم دیگر از سوی کمیته اسکار ایتالیا به عنوان نماینده سینمای این کشور انتخاب شده است.

ایتالیا با کسب ۱۴ جایزه در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار رکورددار است و آخرین بار در سال ۲۰۱۴ با فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب این جایزه شد و پیش از آن نیز «واکسی» ساخته «ویتوریو دسیکا» (۱۹۴۷)؛ «دزد دوچرخه» از «ویتوریو دسیکا» (۱۹۵۰)؛ «دیوار‌های مالاپاگا» ساخته «رنه کلمنت» (۱۹۵۱)؛ «استرادا» ساخته «فدریکو فلینی» (۱۹۵۷)؛ «شب‌های کابیریبا» ساخته «فدریکو فلینی» (۱۹۵۸)؛ «هشت‌ونیم» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (۱۹۶۴)؛ «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» (۱۹۶۵)؛ «بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن» به کارگردانی «الیو پتری» (۱۹۷۱)؛ «باغ خانواده فینتسی کونتینی» ساخته «ویتوریو دسیکا» (۱۹۷۲)؛ «آمارکورد» از «فدریکو فلینی» (۱۹۷۵)؛ «سینما پارادیزو» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره» (۱۹۹۰)؛ «مدیترانه» از «گابریل سالواتوره» (۱۹۹۲)؛ «زندگی زیباست» به کارگردانی «روبرتو بنینی» (۱۹۹۹) است جایزه را برای ایتالیایی‌ها به ارمغان آورده بودند.

اما فیلم «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیکوفسکی» کارگردان برنده اسکار نیز سینمای لهستان را در جوایز اسکار ۲۰۱۹ نمایندگی می‌کند. این فیلم که در جشنواره کن با تحسین منتقدین همراه شد و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، روایتگر داستان عشقی آتشین میان دو نفر با سابقه و خلق و خوی کاملا متفاوت است که در بحبوحه جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس روایت می‌شود. این فیلم با بازی «یوانا کولیگ» و «ژان بالیبار» دومین ساخته «پاول پالیکوفسکی» کارگردن مطرح لهستانی است که در سال ۲۰۱۳ نیز با فیلم «آیدا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز سینمایی اسکار شده است.
رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشور‌های مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹ (۹ مهرماه) اعلام شده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان