تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

حضور یک بازیگر زن ترکیه‌ای در "سه جلد" / "ریکاوری" آبان به شبکه نمایش خانگی می‌آید

جمال گلی تهیه کننده از توزیع و ساخت دو سریال کمدی و یک فیلم اجتماعی خبر داد.
حضور یک بازیگر زن ترکیه‌ای در
 
 
رویداد۲۴ جمال گلی تهیه کننده که مدتی قبل فیلم سینمایی "به وقت خماری" به کارگردانی محمدحسین لطیفی را برپرده سینماها داشت، این روزها مشغول تولید دو اثر برای حضور در شبکه نمایش خانگی و یک فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این دو سریال بیان کرد: سریال "ریکاوری" به کارگردانی بهادر اسدی این روزها مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد و به زودی برای دریافت پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارسال خواهد شد تا در ابتدای آبان ماه بتوانیم این سریال را وارد شبکه نمایش خانگی کنیم.
گلی ادامه داد: این سریال یک کمدی اجتماعی است و در آن پوریا پورسرخ، هومن برق نورد، مجید واشقانی، شبنم قلی خانی، نگار عابدی و عزت الله مهرآوران به ایفای نقش می‌پردازند.
این تهیه کننده ادامه داد: این سریال در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای در تهران و کیش در مدت 82 جلسه تولید شد و در حال حاضر در مرحله صداگذاری توسط محمود موسوی نژاد قرار دارد. رضا خسروی نیز آهنگسازی آن را انجام داده است. به جرات می‌توانم بگویم متفاوت‌ترین تیتراژ سال‌های اخیر برای این سریال است که توسط محمد تامینی با صدای میثم ابراهیمی ساخته شده است.
وی همچنین درباره تولید سریال "سه جلد" به کارگردانی بهرنگ توفیقی گفت: این سریال در مرحله پیش تولید است و مشغول رایزنی با بازیگران آن هستیم. تاکنون 10 قسمت از نگارش این سریال به پایان رسیده است و از نیمه آبان ماه از استانبول فیلمبرداری آغاز و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر توزیع آن در شبکه نمایش خانگی آغاز خواهد شد.
گلی توضیح داد: "سه جلد" نیز یک کمدی اجتماعی است و راوی سه طبقه از جامعه فعلی است. فرودست، متوسط و متمول که سه جلد پیوند بین این سه طبقه از جامعه است. نویسنده این سریال پیمان عباسی است و به لحاظ ساختار و فرم روایی تا به اکنون در ایران سریالی مانند آن ساخته نشده است. به زودی برای بازبینی لوکیشن گروه به ترکیه سفر خواهند کرد، ضمن این که یکی از شخصیت‌های زن این مجموعه نیز توسط یکی از بازیگران شناخته شده ترکیه ایفا خواهد شد.
تهیه کننده "به وقت خماری" درباره مشکلات پیش رو در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: در خصوص "ریکاوری" در مرحله پخش با توجه به افزایش قیمت با دو مشکل مواجه هستیم. اولین مشکل در بخش تولید و آماده سازی DVD هاست که به دلیل گرانی کاغذ و پلی کربنات ماده اصلی تولید اثر در پخش دچار مشکل شده‌ایم و دیگری چون قیمت هر DVD 10 تومان در تهران و 8 تومان در شهرستان شده است میزان متقاضی خرید محصول نیز کاهش پیدا کرده است، اما با توجه به جذابیت‌های سریال و 10 قسمتی بودن آن به نظر می‌رسد بتوانیم در مرحله پخش از این بحران عبور کنیم.
وی همچنین درباره گرانی دلار و تولید در داخل کشور نیز گفت: ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم که نرخ تولید شده محصول را پایین بیاوریم تا به واسطه قیمت تمام شده هر قسمت نرخ در بخش فروش نیز پایین باشد. البته تمرکز ما از تولید گران قیمت به تولید سریال مقطوع با کیفیت رسیده است.
گلی درباره تولید آثار کمدی در سینما و اقبال عمومی و ارجاع این تولیدات به شبکه نمایش خانگی نیز اظهار کرد: کمتر از یک ماه پیش فیلم "به وقت خماری" را در حال اکران داشتم که کمدی بود و با توجه به شرایط اکران و بی عدالتی‌ها و خودسری‌ها حق خودش را در اکران بدست نیاورد. همچنان گله‌مند هستیم که چرا مسئولین ایستادگی لازم را نکردند و سرمایه‌ای که وارد تولید این فیلم شد به خسارت ختم شد، اما فیلم‌های کمدی که می‌فروشند و اوضاع بهتری دارند توسط همان گروه خود سر سرمایه‌گذاری، تولید و پخش می‌شوند. بهتر است دیگر چیزی نگویم و تنها از خداوند بخواهم که حق مظلوم را از ظالم بگیرد.
وی ادامه داد: "ریکاوری" قصه کمدی اجتماعی است که مبنای قصه یک کمدی رمانتیک است و عشق محور اصلی آن است. در این شرایطی که فیلم‌های کمدی در سینما می‌فروشند این سریال با توجه به حال عمومی جامعه و نیازی که مردم به قصه جذاب دارند می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد. امیدواریم در این شرایط بتوانیم قدری حال مردم را بهتر کنیم و لبخند را برای ساعاتی به لب‌هایشان بیاوریم، اما در مورد سریال "سه جلد" فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم به این دلیل که در مرحله انتخاب بازیگر هستیم. زمانی که حضور بازیگران قطعی شد و نقش‌ آن‌ها اعلام شد متوجه می‌شوید که متفاوت‌ترین سریال کمدی است. بهتر است در آینده از کلمه شاهکار کمدی از آن یاد کنیم چرا که هم به لحاظ متن، ساختار و هم ترکیب بازیگران کاملا اثر متفاوتی است.
این تهیه کننده درباره شباهت این اثر به سایر آثار بهرنگ توفیقی نیز عنوان کرد: هیچ شباهتی به هیچ کدام از آثار توفیقی که در چند سال اخیر در تلویزیون ساخته شده ندارد. این قصه کاملا کمدی موقعیت است و کاملا جذاب، توام با پیچیدگی‌های دراماتیک بسیار زیاد؛ شاید تنها ردپای آثار توفیقی در این کار را بتوان به لحاظ ساختار و جنس کارگردانی او ربط داد. در غیر اینصورت شبیه هیچ کدام نیست و این اولین اثری است که لحن و قصه متفاوتی دارد.
گلی همچنین درباره آثاری که توسط ارشاد مجوز دریافت می‌کنند، اما پس از چند قسمت توقیف می‌شوند نیز گفت: وقتی ارشاد متنی را می‌خواند و تایید می‌کند اگر تهیه کننده و کارگردان آن را بسازند دیگر نباید جلوی پخش اثر گرفته شود. باید دید وقتی پروانه ساخت صادر شده است دقت نظر انجام شده یا نه. اگر شده است که باید پای کار بایستند و اجازه دهند که کار پخش شود و اگر نه پس خسارت سازندگان را پرداخت کنند.
این تهیه کننده در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود در حوزه سینما نیز اظهار کرد: در حال آماده سازی متن "تانک و گیتار" به کارگردانی بهرام بهرامیان هستیم که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آن را آماده خواهیم کرد. این فیلم یک قصه اجتماعی و بسیار عجیب است و می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال باشد. فیلم روایتی است از عشق یک دختر و پسر به هم که به محض صدور پروانه ساخت پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان