تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

یارانه احزاب ۱۳ سال است پرداخت نشده است/ از دولت خاتمی به بعد، دولت‌ها کمکی به احزاب نکردند

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری می‌گوید: شاخص‌هایی مانند: تعداد دفاتر استانی، داشتن نشریه، شورای مرکزی، هیات اجرایی، دفتر سیاسی و... در پرداخت یارانه به حزب‌ها تاثیرگذار است.

111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: چند روز پیش و طی نامه‌ای از سوی بهرام سرمست، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به حسین کمالی، رییس خانه احزاب ایران، اسامی ۵۱ حزب، که موفق به انطباق اساسنامه و مرامنامه خود با قانون جدید احزاب شدند جهت دریافت یارانه معرفی گردیدند؛ یارانه‌ای که به گفته مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری ۱۳ سال به فراموشی سپرده شده بود.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران و دبیرکل حزب مردمسالاری در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: هنوز حزبی پول نگرفته و قرار شده که مبلغی را تحت عنوان یارانه پرداخت کنند. یارانه احزاب در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی پرداخت شد و حدود ۱۳ سال است که این یارانه قطع شده و باید بگویم که در همه کشورهای اروپایی مخصوصاً در ایام انتخابات برای احزاب، مبلغی را واریز می‌کنند.

او در ادامه افزود: خود ما در مجلس تلاش کردیم که کمک به احزاب در بودجه ۹۶ و ۹۷ آورده است. این مبلغی هم که هنوز پرداخت نشده و قرار است پرداخت کنند، مربوط به فعالیت حزب‌ها در سال ۹۶ است.

دبیرکل حزب مردمسالاری درباره مبنای پرداخت یارانه به احزاب، تصریح کرد: در این رابطه یک آیین نامه‌ای وجود دارد و در خانه احزاب هم راجع به آن، بحث‌هایی کردیم که بنا بر این شد که مبلغی بصورت علی‌السویه به حزب‌ها پرداخت شود و سپس براساس شاخص‌ها که تعداد دفاتر استانی، داشتن نشریه، شورای مرکزی، هیات اجرایی، دفتر سیاسی و... می‌باشد در این مبلغ واریز یارانه به حزب‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

کواکبیان در پاسخ به اینکه واریز یارانه برای احزاب چقدر می‌تواند تیغ انتقاد آن‌ها به دولت را کُند کند، گفت: این پولی که به عنوان یارانه به احزاب می‌دهند از خزانه کشور عمومی است و دولت نمی‌تواند بگوید این مبلغ برای من است. از این‌رو اصلاً نمی‌شود واریز یارانه را در مواضع حزب‌های مختلف تاثیرگذار دانست و مطمئناً همه حزب‌ها گرایش و روش و منش خود را حفظ خواهند کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان خاطرنشان کرد که مبلغ محاسبه شده برای حزب‌ها تا حدودی به عدالت نزدیک است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان