تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی:

استیضاح شریعتمداری بازی با افکار عمومی بود/ اوضاع اقتصادی امروز به خاطر تصمیمات غلط نوبخت و جهانگیری است/ استعفای شریعتمداری با هماهنگی دولت بود

حسین مقصودی ضمن بیان اینکه این بحث از بدنه دولت شروع شد و در ادامه قوت گرفت بیان داشت: در اینکه استعفای شریعتمداری با هماهنگی دولت بود شکی نیست، اما اگر شریعتمداری به صحن می‌آمد بسیار بهتر بود چرا که پاسخ سوالات و شبهات مردم و نمایندگان مجلس داده می‌شد.
استیضاح شریعتمداری بازی با افکار عمومی بود/ اوضاع اقتصادی امروز به خاطر تصمیمات غلط نوبخت و جهانگیری است/ استعفای شریعتمداری با هماهنگی دولت بود
رویداد۲۴ حسین مقصودی، عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره استعفای شریعتمداری و صحت آن اظهار داشت: استیضاح شریعتمداری برای من مشخص و من آن را تایید می‌کنم؛ استیضاح شریعتمداری در راستای سیاست‌های مقابله با شرایط بد اقتصادی فعلی نبود و بیشتر جنبه بازی با افکار عمومی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت یک نوع بازی با افکار عمومی بود خاطر نشان کرد: استیضاح شریعتمداری در راستای تخصص گرایی و یا انتقاد از ضعف عملکردی نبوده، اما روحانی پیش از آنکه استیضاح شریعتمداری در دستور کار مجلس قرار بگیرد شرایط استعفای او را فراهم کرد.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه این بحث از بدنه دولت شروع شد و در ادامه قوت گرفت بیان داشت: در اینکه استعفای شریعتمداری با هماهنگی دولت بود شکی نیست، اما اگر شریعتمداری به صحن می‌آمد بسیار بهتر بود چرا که پاسخ سوالات و شبهات مردم و نمایندگان مجلس داده می‌شد.

اوضاع اقتصادی امروز به خاطر تصمیمات غلط نوبخت و جهانگیری است

مقصودی بیان داشت: باید برای مردم روشن شود که اگر اتفاقاتی در وزارت صنعت معدن و تجارت افتاده مقصر شخص شریعتمداری نیست بلکه رویه و روش‌های غلط مانند حرکات و تصمیمات غلط نوبخت و جهانگیری اوضاع کشور را به این سمت کشانده است.

وی همچنین گفت: رفتن یا آمدن افرادی مانند شریعتمداری مشکل مملکت ما را حل نمی‌کند بلکه روحانی باید دست به تغییر روش‌ها و سیاست‌ها بزند که متاسفانه با وجود افرادی که در اطراف او هستند مانند جهانگیری و نوبخت که هر روز یک بخشنامه می‌دهند مشکلات کشور حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم نیازمند کار اساسی است عنوان کرد: تفکیکی وزارت صنعت معدن و تجارت یکی از مسائلی است که باید زودتر در دستور کار دولت قرار بگیرد، این سیاست از قبل بود، اما پیگیری نشد؛ در شرایط اقتصادی فعلی باید دولت فکری به حال دهک‌های پایین جامعه کند.

مقصودی ضمن تاکید بر لزوم تفکیک وزارتخانه‌ها اظهار داشت: در صورتی که وارت هانه‌ها تفکیک شود وزارت بازرگانی به خوبی می‌تواند به دهک‌های پایین جامعه بپردازد و مشکلات اقتصادی آن‌ها را حل کند. در مجموع در حق آقای شریعتمداری ظلم شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب سیف به عنوان مشاور مالی از سوی روحانی یک دهن کجی به مردم و مجلس است عنوان کرد: افراد خاصی که دور روحانی را گرفته اند کسانی هستند که شناخت درستی از اقتصاد، جامعه و مردم ندارند؛ متاسفانه اختلاف بین مجلس و دولت در این شرایط تنها به ضرر مردم تمام می‌شود.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال آقای شریعتمداری به وزارت کار اظهار داشت: هنوز چیزی مشخص نیست، ولی از نوع استعفای شریعتمداری مشخص است که برنامه‌هایی برای استفاده از ظرفیت شریعتمداری در بخش‌های دیگر وجود دارد.

مقصودی در خصوص انتخاب وزیر برای وزارت خانه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند اظهار داشت: روحانی قول داده است که در هفته پیش رو سه وزیر را معرفی کند؛ امیدواریم تکلیف این سه وزارتخانه به زودی روشن شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم تکلیف وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی سریعتر روشن شود؛ باید دولت هرچه سریعتر کسانی که با سیاست‌های غلطشان عامل به وجود آمدن این شرایط برای کشور بودند را تغییر بدهد.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا مدل و روش جهانگیری در دولت ادامه دارد شرایط همین است و بهتر است به جای تغییر این تعداد وزیر این دو نفر تغییر کنند؛ آخوندی و حجتی هم دو نفر از کسانی هستند که تا کنون نتوانسته اند از عده کار وزارت خانه متبوع خود بر بیایند.

مقصودی در پایان تصریح کرد: دولت راهی جز ارائه کوپن به دهک‌های پایین جامعه برای تامین معاش آن‌ها ندارد هرچند هنوز پیشنهاد آن به مجلس نیامده، اما راهی جز این نیست.
 
منبع: شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شریعتمداری ، استیضاح
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان