تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
علیرضا خجسته:

بخاطر المپیک ۲۰۲۰ قید پاراآسیایی را زدم

علیرضا خجسته پس از عدم حضور در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا گفت: هر چند تصمیم سختی بود، اما به خاطر اهدافم و شرکت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گرفتم از شرکت در بازی‌های پارآسیایی انصراف دهم.
بخاطر المپیک ۲۰۲۰ قید پاراآسیایی را زدم
رویداد۲۴ علیرضا خجسته که ملی‌پوش جودوی ایران در بازی‌های آسیایی بود، قصد داشت در بازی‌های پاراآسیایی نیز در قالب تیم جودوی نابینایان و کم بینایان شرکت کند، اما بنا بر اعلام سرمربی این تیم، خجسته بدلیل قوانین جدید نمی‌تواند در هر دو رشته جودوی افراد سالم و معلول مسابقه دهد.
 
خجسته درباره علت انصراف خود از بازی‌های پارآسیایی جاکارتا افزود: با توجه به اینکه من مشکلی برای شرکت در هر دو رویداد آسیایی و پاراآسیایی نداشتم، اما به خاطر شرایط اقتصادی، بعد از عدم نتیجه‌گیری در بازی‌های آسیایی تصمیم گرفتم در بازی‌های پاراآسیایی نیز حضور پیدا کنم تا بتوانم به مدال دست پیدا کنم. اما متاسفانه طبق قانون اتحادیه جهانی جودو بعد از این افراد نابینا و کم‌بینا حق شرکت در مسابقات افراد بینا را نخواهند داشت و من نیز، چون نمره چشمم در کلاس‌بندی پزشکی در گروه B. ۳ قرار دارد و می‌توانستم هم در رویداد افراد سالم و هم نابینا و کم‌بینا شرکت کنم، باید تصمیم سختی می‌گرفتم تا مسیر زندگی خود را در آینده مشخص کنم؛ بنابراین تصمیم گرفتم که با عدم حضور در بازی‌های پاراآسیایی اهداف خود را در مسابقات افراد بینا پیگیری کنم.

وی گفت: اگرچه تصمیم سختی برای من بود، اما به خاطر اهدافی که در آینده دارم و دوست داشتم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنم و به مدال دست پیدا کنم، خواستم با انصراف از بازی‌های پاراآسیایی دیگر در جودوی افراد سالم مسابقه بدهم. البته باید بگویم مدال بازی‌های پاراآسیایی نیز همانند آسیایی دارای ارزش زیادی است و جوایز یکسان بوده، اما، چون خودم از بچگی دوست داشتم در جودوی افراد سالم رقابت کنم، به همین خاطر جودوی افراد سالم را به جودوی نابینایان و کم‌بینایان ترجیح دادم.

عضو تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: من ۱۵ سال است که در جودو فعالیت می‌کنم و برای رسیدن به اهدافم تمرینات سختی را پشت سر گذاشته‌ام. هر چند در بازی‌های آسیایی موفق نبودم، اما یقین داشتم در بازی‌های پاراآسیایی به مدال طلا دست پیدا خواهم کرد، اما باید اهداف خود را قبل از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی تعیین می‌کردم تا بیشتر از این لطمه نخورم. من از اول نیز جودوی افراد بینا را انتخاب کرده بودم، اما به خاطر شرایط چشمم پزشکان تشخیص داده بودند که از نظر کلاس‌بندی مشکلی برای حضور در رقابت‌های کم‌بینایان و نابینایان را نیز ندارم. به هر شکل هدف اصلی من المپیک ۲۰۲۰ است و تلاش خواهم کرد با حضور در مسابقات مختلف امتیازات لازم را کسب کنم و رنکینگ جهانی خود را افزایش دهم.

وی در پایان گفت: امیدوارم جودوکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی عملکرد موفقی داشته باشند و با دست پر به کشور باز گردند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان