تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
وزیر بهداشت:

تغییرات نرخ ارز در کوچه و بازار تاثیری در نرخ تامین دارو ندارد/ تحریم‌ها تاثیری در چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر جهان نداشته است

وزیر بهداشت گفت: ارز ما مشخص است و همان چهار هزار و دویست تومان است تا سال آینده هم ثابت است و آنچه که در کوچه و بازار هست و تعدادی گرفتارش هستند در حوزه ما تاثیری ندارد.

رویداد۲۴سید حسن قاضی‌‌‌زاده هاشمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم‌ها در چاپ مقالات علمی – پزشکی در مجلات علمی معتبر جهان گفت: این تحریم‌‌ها به هیچ وجه تاثیری در این زمینه نداشته و مقالات علمی ما همچنان در کشورهای اروپایی و آمریکا منتشر می‌‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلی برای چاپ مقالات، نه در مجلات آمریکایی و نه در مجلات اروپایی وجود ندارد، اظهار داشت: اگر کسی کار عمیق پژوهشی نکرده و انتظار دارد که در یک مجله معتبر بین‌المللی چاپ شود، این را به حساب موضوعات روز نگذارد. هیچ مشکلی در این باره نیست و ما در تماس هستیم و مقالات متعدد و اساتید برجسته کشور کار خود را می‌کنند و اصولا نگاه‌ها اینگونه نیست.

وزیر بهداشت افزود: ما در این مورد هیچ گزارشی نداریم. مقالاتی که ارزشمند و با کیفیت است در معتبرترین مجلات دنیا چاپ می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره تاثیر ارز برای قیمت دارو نیز تصریح کرد: ما اصلا کاری با نرخ ارز در تامین دارو، چه در تجهیزات پزشکی و چه ملزومات آن نداریم چراکه ارز ما مشخص است و همان ۴۲۰۰ تومان است تا سال آینده هم ثابت است و آنچه که در کوچه و بازار هست و تعدادی گرفتارش هستند، در حوزه ما نیست و ما تکلیف‌مان رو‌شن است و بنابراین بالا و پایین شدن ارز در این مورد اثر نمی‌گذارد. ممکن است این ماجرا در هتلینگ بیمارستان‌ها که مربوط به خدمات هست تاثیر بگذارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مقالات علمی ، دارو
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان