تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
رهبر انقلاب در همایش «خدمت بسیجیان»:

۴۰ سال مقابل دست اندازی دشمنان سینه سپر کردیم/ عظمت ایران یک امر تاریخی است

رهبر انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان در همایش ده‌ها هزارنفری بسیجیان استان تهران در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.
موقعیت بسیار حساسی در منطقه و جهان تشکیل شده است/ آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد/ راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم است
 رویداد۲۴ حاضران در این همایش، گروه‌های جهادی بسیجی هستند که شهریور‌ماه امسال در رزمایش خدمت بسیجیان شرکت کرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته بودند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیجیان با بیان اینکه امروز در ایام حماسه زینبی هستیم، فرمودند: این‌ها توانستند با حرکت‌های خود ماجرای عاشورا را دائمی و زوال ناپذیر کنند.

رهبر معظم انقلاب اظهار کردند: ما هم در چنین روز‌های احساس ارتباط قلبی بیشتری با این شهیدان می‌کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه اربعین در پیش است، تصریح کردند: ملت ایران و عراق در تدارک حماسه بزرگ اربعین است چراکه حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده‌ای است که در هنگامی که دنیای اسلام نیازمند این پدیده است بوجود آورده است.

ایشان فرمودند: این اجتماع جوان پرشور و بسیجی که یادآور همین اجتماع در دهه ۶۰ است که در آن اجتماع جوانان به میدان‌ها رفتند و به پیروزی رسیدند، انشالله شماهم به پیروزی خواهید رسید.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: این جلسه بزرگ در موقعیت بسیار حساسی تشکیل شده است. موقعیت کشور، موقعیت منطقه و جهان، موقعیت‌های حساسی است؛ بخصوص برای ما ملت ایران. حساسیت از این جهت که از یک طرف عربده‌کشی‌های سران استکبار و سیاست‌های آمریکای جهان‌خوار و از یک طرف قدرت‌نمایی جوان‌های مؤمن و پیروزی‌های پیاپی در میدان‌های مختلف و از یک طرف مشکلات اقتصادی کشور و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور و از طرفی حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور که این وضعیت آن‌ها را حساس کرده و به تکاپو و تلاش فکری و عملی وادار کرده است.

ایشان فرمودند: کشور بخاطر وجود مشکل از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی‌ها که فقط تماشاگر بودند امروز احساس وظیفه می‌کنند و سرگرم تلاش می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز در خصوص عظمت و اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران سخن خواهم گفت، این‌ها رجزخوانی و شعار محض نیست، این‌ها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران آرزو می‌کنند که این‌ها را ندانیم و از آن‌ها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد ملت خودمان ببریم، اما حقایق واضح‌تر از آن است که کسی بتواند انکار کند.

ایشان با بیان اینکه عظمت ایران یک امر تاریخی است، تصریح کردند: کشورمان توانسته در عرصه علم فلسفه سیاست و هنر و پرچمداری علوم انسانی در میان همه ملت‌های جهان سرافراز بایستد و خود را نشان دهد، عظمت ایران امروز هر منصفی به ناچار مجبور به تاکید آن است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در این ۲۰۰ سال از دوران قاجار و منحوس پهلوی عظمت ایران لگدمال شد، جمهوری اسلامی کشور ایران را از زیر سلطه آمریکا و انگلیس بیرون کشید.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول این ۴۰ سال عمر خود در مقابل دست اندازی دشمنان سینه سپر کرده است، تصریح کردند: برای اولین بار در یک جنگی از تجزیه کشور برخلاف گذشته‌ها جلوگیری کرده است، شکست ناپذیری ملت ایران به برکت اسلام است.

ایشان در ادامه فرمودند: در این چهل است ملت ایران احساس ضعف نکرد، نداشتن ابتکار برای تداوم پیروزی موجب عقب ماندگی و پیش روی دشمن می‌شود و اگر مغرور بشویم ناکام خواهیم ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: باید تلاش و مجاهدت به نحول اکمل ادامه داد، ملت بزرگ ایران در صحنه نبرد سیاسی و اقتصادی عینا مثل نبرد نظامی اگر جبهه‌ای مغرور شود و به بی عملی دچار شویم ناکام خواهیم ماند.

ایشان در ادامه فرمودند: باید تلاش و مجاهدت و شجاعت داشت، لکن چیزی که برای شما جوانان مهم است که نوک پیکان این حرکت عظیم شما جوانان هستید، پیران اگر خسته و از کار افتاده نباشد می‌توانند شمارا راهنمایی کنند، اما موتور محرک این قطار شما جوانان هستید.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: در جهاد با طاغوت و تجزیه طلبان در آغاز انقلاب که در شمال و غرب کشور پیدا شدند که جلو دار این حرکت عظیم جوانان بودند. در جهاد سازندگی که از رویش‌های آغاز انقلاب بود، جوانان بودند که این جهاد را شروع کردند.

ایشان با اشاره به نقش پررنگ جوانان تصریح کردند: این جوانان بودند که در جهاد با تروریست‌ها در دهه شصت، در جهاد دفاع مقدس، در جهاد سازندگی بعد از خرابی‌های بعد از جنگ، درجهاد علیه تهاجم فرهنگی دهه هفتا د. و جهاد علمی دهه هشتاد و جهاد با تروریسم تکفیری و جهاد علمی و اقتصادی برای حل مشکلات حضور داشتند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: بسیاری از پیشنهادها مربوط به جوانان است که بسیار پخته هستند، جوانان صاحب فکر و انگیزه هستند. جوانان احساس تکلیف می‌کنند.

ایشان فرمودند: امروز حدود ده هزار هسته گروه‌های جهادی در سراسر کشور مشغول هستند که سرمایه عظیمی برای آینده کشورند، شاید صدهزار کار مربوط به طبقات ضعیف توسط این‌ها انجام می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: جوانان ما امروز در قبال مسائلی که کشور با آن درگیر هستند احساس تکلیف و مسئولیت می‌کنند. شاید ۱۰۰ هزار کار مهم مربوط به طبقات ضعیف در نقاط دور دست را درحال انجام هستند و این یک سرمایه عظیم برای کشور است و این نقش جوانان است که مژده آینده بهتر کشور است.

ایشان با بیان اینکه آینده کشور برای شما جوانان است، فرمودند: وقتی من از جوانان تعریف می‌کنم بعضی‌ها فکر می‌کنند من از این لاابالی‌گری‌ها مطلع نیستم، خیر من از بعضی جوانان که دچار انحراف هستند باخبرم و این ریزش است. بعضی نقش جوانان در آینده کشور درک نمی‌کنند و مورد توجه قرار نمی‌دهند. برخی‌ها جوانان را مشکل کشور می‌دانند من برعکس فکر می‌کنم جوانان راه حل مشکل هستند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: راه پرپیچ و خم است و دشمن به طور کامل در برابر ما فعال است، ما باید در برابر موانع این راه را طی کنیم. گام اول این است که وجود دشمن را حس کنیم.

ایشان فرمودند: آن روشنفکری که دشمنی آمریکا را نمی‌فهمد اگر عامل دشمن نباشد مرد میدان این میدان نیستند، تا انسان نداند دشمن در برایر اوست سلاح لازم را در دست نمی‌گیرد و حرز و حفاظ و سنگر بوجود نمی‌آورد.

رهبرانقلاب ادامه دادند: گام دوم اعتماد به نفس است، آدم‌های خودکم بینی در این میدان هنری نمی‌توانند نشان دهند و گاهی با یاس و تنبلی خود برای دیگران مانع ایجاد می‌کنند.

ایشان تاکید کردند: جوانان ما در همه جهاد‌ها به این بلایا مبتلا نبودند. اعتماد به نفس داشتند و بزدل و ترسو نبودند، گام سوم شناخت حوزه و عرصه تهاجم است، باید تهدید دشمن را درست فهم کنیم و اندازه آن را درست بشناسیم.

آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: اگر دشمن از مرز شرقی حمله می‌کند شما نیرو‌ها را به غرب ببرید هیچ سودی نخواهد برد. باید بدانید دشمن از کجا حمله می‌کند، همه ملت باید درک درستی از دشمن داشته باشند.

ایشان فرمودند: عرصه‌های نبرد دشمن اسلام و ایمان اسلامی است، آمریکا از اسلام سیلی خورده و از انقلاب اسلامی کینه در دل دارند، مسئولین کشور مطیع فرمان بر آن‌ها بود سرمایه‌های کشور با میل آن‌ها جابجا می‌شد و سیاست‌ها بر میل آن‌ها چیده می‌شد، اما اسلام و انقلاب دست آن‌ها را کوتاه کرده است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: بعضی از جمله نق‌زن‌ها می‌گویند از آن‌ها بدگویی نکنید که با شما دشمن نشوند. این دشمنی به خاطر بدگویی گفتن و مرگ بر آمریکایی است که می‌گویید؛ فقط این نیست. این‌ها از اصل انقلاب و اصل حرکت عظیم ملت ایران کینه در دل دارند کید و مکر آن‌ها به خاطر این است.

ایشان فرمودند: این اولین عرصه جنگ است، این‌ها می‌ترسند یک قدرت نظامی بزرگی در این منطقه سربلند کند و جلوی مطامع آن‌ها را به کلی در این منطقه بگیرد. آن‌ها میخواهند این اتفاق نیفتد، از این می‌ترسند و در صف آرایی و جبهه گیری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: آمریکایی با استفاده از رسانه‌ها به دنبال تصویر سازی در دنیا است، یکی از تصویر‌های غلط این است که فکر می‌کنند در موضع قدرت هستند، بله موضع سخت افزاری آن‌ها پول دارند و امکانات را دارند، اما امروز در مقابله جهانی قدرت ترم افزاری می‌زند قدرت نرم افزاری منطق و سخن نو است.

ایشان فرمودند: این‌ها سخن نو و منطق ندارد و در قرت نرم افزاری ضعیف است، امروز لیبرال دموکراسی آمریکا در دنیا مفتضح است و مورد انتقاد صاحب نظران دنیا است، این تصویر سازی آن‌ها از خودشان دروغین است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما مشکل اقتصادی و اقتصاد نفتی داریم، تصریح کردند: فرهنگ صرفه جویی بسیار ضعیف است و این عیب است، اما عیب واقعی بن بست است که بحمدالله نداریم.

ایشان فرمودند: عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند که راه حلی وجود ندارد به جز پناه بردن به دشمن، برخی‌ها دنبال القا کردن این حرف‌ها به جوانان ما هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: من صریحا اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است را ترویج می‌کند این‌ها به کشور خیانت می‌کنند، اینکه بر طبق میل دشمن ترویج کنیم این خیانت است تا جایی که جان و توان دارم نمی‌گذارم همچین اتفاقی در کشور بیافتد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز سیاست مداران بزرگ دنیا ملت ایران را به خاطر مقاومت چهل ساله تکریم می‌کنند که واقعیت است. سیاستمداران پخته حتی در خود آمریکاى غرب ملت ایران را به خاطر چهل سال مقاومت و ایستادگی تحسین می‌کنند.

ایشان در اظهارات خود ادامه دادند: امروز ملت ایران خودش را به قدرت تبدیل کرده است، یک افسر برجسته صهیونیسیم گفته بود که با ایران بَدَم، اما در مقابل کسی که موشک را درست کرده به احترام او بلند می‌شوم وکلاه خودم را بر می‌دارم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مغز‌های سیاسی دنیا مقاومت و پیشرفت این کشور را تکریم می‌کنند، کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری است که کمتر کشوری پیدا می‌شود این ظرفیت را داشته باشد. ظرفیت جغرافیایی نیروی انسانی و امکانات زیر زمین و روی زمین است البته از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

ایشان تصریح کردند: ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌های کشور در دنیا اول هستیم، ظرفیت بالفعل کشور شما جوانان مومن هستیم، این تصویر واقعی است، جوانان مومن که هم توانایی دفاعی و هم توایی در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارند و این یک تصویر واقعی از کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن به جز تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد، تاکید کردند: تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است، به حول قوه الهی تحریم را شکست می‌دهیم و آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد.

ایشان فرمودند: نکته بعدی بسیج مستضعفین است، تشکیلات عظیم مردمی که سرمشقی برای کشور‌های دیگر شد تا مشکلاتشان را حل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند، تصریح کردند: ابزار رسانه را به سلاح شیمیایی در جنگ نظامی تشبیه می‌کنند، امروز از تلویزیون رادیو و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود.

ایشان فرمودند: از کسانی که مسئولیت این بخش ارتباطات را دارد، در جلسات حضوری هم به این‌ها تاکید کردیم آن‌ها ابزاری نشوند که دشمن این سلاح شیمیایی را برای مردم استفاده کند، اگر دشمن عظم راسخ و اراده محکم را ببیند عقب می‌نشینند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: تصویر درست از وضع کشور همین بسیج است، این حرکت عظیم مردمی سرمشقی شد تا کشور‌های دیگرهم برای حل مشکلاتشان به طرف جوانانشان بروند.

ایشان با اشاره به آیه «حسبنا اللله و نعم الوکیل» فرمودند: بسیج مصداق این آیه شریفه است که در مقابل تهدید دشمن نه تنها عقب نشینی نمی‌کند بلکه ایمانش افزایش پیدا می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بسیج یکی از نقطه‌های برجسته کشور است، دشمن با بسیج مخالف است و عوامل دشمن هم با بسیح مخالفند، ده هزار هسته گروه جهادی فعال هستند، بسبج سازندگی، راهیان نور و اعتکاف روز به روز رونق پیدا می‌کنند و تصویر واقعی کشورند، دولت و همه نهاد‌ها موظف هستند به بسبج و نیرو‌های جهادی کمک کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ما باید به دشمن پیام قدرت بدهیم نه پیام ضعف، دشمن باید احساس کند با یک مجموعه قدرتمند روبرو است، با اطلاعی که از وضعیت کشور دارم قاطعانه عرض می‌کنم که این ملت و جوانان تصمیم گرفته‌اند که دیگر تحقیر نشود و دنباله رو دشمن نشود و ایران را به اوج قدرت برساند، هم تصمیم دارد و هم عزم راسخ دارد.
 
ایشان تاکید کردند: جمعیت امروز یادآور دهه شصت است که حرکت کردند و در میدان‌های جنگ پیروزی کسب کردند. شما جوانان در میدان علم و کارآفرینی، شبکه سازی و میدان‌های حرکت لازم آتش به اختیار پیروز و موفق خواهید بود.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان