تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
سفیر عربستان در آمریکا:

انتقادات خاشقچی از ما همواره صادقانه بود

سفیر عربستان در آمریکا برای اولین بار از زمان ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی درباره او صحبت کرد.
انتقادات خاشقچی از ما همواره صادقانه بود
رویداد۲۴ خالد بن سلمان، شاهزاده عربستانی و سفیر این کشور در آمریکا در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست برای اولین بار افشا کرد، در طول سال گذشته که خاشقجی به صدای مخالف مسؤولان عربستان تبدیل شده بود، با او در ارتباط بوده است.

این شاهزاده عربستانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سال گذشته شخصا با خاشقجی گفتگو کردم، همچنین ما پیام‌هایی را با یکدیگر ردوبدل کردیم.

خالد بن سلمان درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری کشورش اظهار کرد: محال است که چنین جنایتی از سوی کارمندان کنسولگری مخفی شود و ما بی‌اطلاع از این موضوع باشیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: دوربین‌های مدار بسته موجود در کنسولگری اتفاقات روز ورود خاشقجی به این ساختمان را ثبت نکرده‌اند.

سفیر عربستان در آمریکا با خودداری از ورود به جزئیات این پرونده تاکید کرد: نمی‌خواهم تاثیری بر روند تحقیقات جاری بگذارم، گمانه‌زنی‌ها نیز کمکی به ماموریت هیئت ما نمی‌کنند.

این مسئول عربستانی در پایان، گفت‌: خاشقجی که پیشتر چهره‌ای نزدیک به خاندان حاکم در عربستان بود، همواره انتقاداتش علیه رهبری عربستان صادقانه بوده است.

فرید راین روزنامه‌نگار واشنگتن پست در این گفتگو ضمن ابراز نگرانی از ناپدید شدن خاشقجی گفت: واشنگتن پست متعهد به افشای واقعیت است و اگر تحقیقات نشان دهند که دولت عربستان در این موضوع مداخله‌ای دارد این رسانه آن را همانند حمله علنی به یکی از روزنامه‌نگارانش محسوب خواهد کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان