تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

واکنش ترامپ به موضوع خاشقچی

رئیس جمهوری آمریکا در یک موضع گیری محتاطانه حاضر نشد از تماس تلفنی خود با مقامات سعودی اطلاعاتی ارائه دهد و گفت: موضوع خاشقچی برای ما و کاخ سفید یک وضعیت جدی است.
  رویداد۲۴دونالد ترامپ ظهر چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا با مقامات سعودی درباره سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی گفتگو کرده اید؟ افزود: ترجیح می‌دهم در این باره صحبت نکنم، اما جواب آن بله است.

وی افزود: مردم او را دیده اند که به داخل کنسولگری عربستان وارد شده است، اما کسی خروج او را ندیده است. آن‌ها این موضوع را می‌دانند و ما با جدیت این مساله وحشتناک را دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا که نخستین واکنش خود را ۶ روز پس از مفقود شدن این روزنامه نگار اتخاذ کرد، تنها به این جمله اکتفا کرد این وضعیت را دوست نداریم و از همسر او هم برای حضور در کاخ سفید دعوت کرده ایم.

دونالد ترامپ پیش از این در شامگاه دوشنبه که برای مراسم سوگند برت کاوانا قاضی جدید دادگاه عالی آمریکاحضور می‌یافت در جمع خبرنگاران نسبت به این مساله موضع گیری ضعیفی کرد.

وی گفت: نگران از دست رفتن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی است و گزارش‌هایی که می‌گوید ممکن است توسط تیم ضربت سعودی‌ها کشته شده باشد، ترسناک است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: داستان‌های بسیار بدی درباره او مطرح می‌شود، من آن‌ها را دوست ندارم.

سکوت دولت ترامپ درباره سرنوشت این روزنامه نگار عربستانی انتقاد‌های فراوانی را متوجه کاخ سفید کرده بود به گونه‌ای که سامانتا پاور نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در یک یادداشت توئیتری نوشت: یک دولتی که می‌تواند از نفوذ خود برای دریافت پاسخ درباره خاشقچی استفاده کند، سکوت کرده است.

وی ادامه داد: وفاداری دولت ترامپ به عربستان سعودی و محمد بن سلمان با توجه به وحشت آفرینی در یمن، خاشقچی و مسایل دیگر، مسخره است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان