تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

نامه صادق زیباکلام به آملی لاریجانی/ قوه قضائیه صبر نکرد گزارش تحقیقات را بگیرد بعد حساب را مسدود کند

صادق زیباکلام در مورد بسته شدن حساب کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، ریاست قوه قضاییه نامه نوشت.
نامه سرگشاده صادق زیباکلام به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، ریاست قوه قضاییه
رویداد۲۴ متن نامه صادق زیباکلام به شرح زیر است:
 
حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و تحیات

به دنبال وقوع زلزله آبان ماه سال گذشته در کرمانشاه بنده حساب بانکی‌ام را در فضای مجازی جهت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اعلام کردم. تصورم آن بود که ده، بیست میلیون تومان جمع‌آوری می‌شد بنده آن را ارسال می‌کردم به اشخاصی که می‌شناختم در منطقه برای خرید مایحتاج اولیه؛ اما به‌سرعت و در طی ساعات بعدی به صدها میلیون تومان و ظرف ۴۸ ساعت به یک میلیارد تومان بالغ شد. آن حجم کمک باعث شد که خودم به منطقه بروم.

به دنبال چندین بار بازدید از منطقه و رایزنی‌های گسترده از یکسو با مسئولان و از سویی دیگر با دست‌اندرکاران کمک‌رسانی و بالاخره همکاران دانشگاهی تصمیم بر بازسازی یک روستا بر اساس الگوی «توسعه پایدار» گرفته شد. قرارداد همکاری میان بنده با بنیاد مسکن در تهران در دی‌ماه منعقد شد.
 
لوله‌کشی و تصفیه فاضلاب روستا و استفاده از آن در کشاورزی، ایجاد مرکزی به‌منظور توانمندسازی روستاییان بالأخص زنان، ساخت مزرعه خورشیدی و بررسی برخی طرح‌های اشتغال‌زایی ازجمله طرح‌های «دهکده امید» بودند. هدف ما در ایجاد دهکده امید از یکسو فقرزدایی در روستا بود و از سویی دیگر به‌کارگیری روش‌هایی که مخرب بر محیط‌زیست نباشند. با اینکه ساخت مسکن بر عهده بنیاد می‌بود مع‌ذلک استفاده از تکنولوژی تری‌دی پانل در ساخت دیوارها و سقف منازل به علاوه نصب پنجره‌های دوجداره را هم تیم دانشگاه پذیرفت. بااینکه پروژه ما بلندمدت می‌بود مع‌ذلک نزدیک به یک‌صد دستگاه کانکس هم تهیه کردیم.

از همان ابتدا با انتقادهای زیادی روبرو بودیم اما همکاری و حمایت شخصیت‌های فرهیخته و هم‌وطنان کردمان بعلاوه شخص آقای مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه باعث دلگرمی بود. ظرف یازده ماه گذشته بنده ۱۷بار جهت بررسی کارها و تشریک‌مساعی با همکاران دست‌اندرکار به منطقه رفته‌ام بعلاوه جلساتی که در تهران با مسئولین داشته‌ام.هر بار هم گزارش کاملی از پیشرفت یا عدم پیشرفت کارها داده‌ام.

چهار ماه پیش دادستانی بنده را احضار کردند که در جریان بازپرسی چندین ساعته توضیحات شفاهی و کتبی دادم. عرض کردم هر ابهام و پرسش دیگری باشد در خدمت هستم. هیچ خبری نشد تا هفته گذشته از سوی آگاهی احضار شدم که همان توضیحات را این بار با کلی اسناد و مدارک از هزینه‌ها و درآمدها خدمتشان ارائه دادم.

ریاست محترم قوه قضاییه!

نخستین پرسشم آن است که شما کدام اطلاعات را خواستید و به شما داده نشد؟ کدام سؤال را قوه قضاییه یا آگاهی از بنده پرسیدند و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردید؟ کدام اسناد و مدارک را خواستید ببینید و اطاعت نشد؟ کدام دفعه شما بنده را احضار فرمودید و بنده لدی‌الاطلاع امتثال امر نکردم؟ کدام پاسخ من به پرسش‌های شما سربالا، دوپهلو یا مبهم بود؟
 
شما حتی برای پلیس آگاهی خودتان هم احترامی قائل نبودید و صبر نکردید به شما گزارش تحقیقاتشان را بدهند. چهارشنبه ۱۱مهر ساعت ۱۷:۳۰کار بنده در آگاهی تمام می‌شود. شنبه حکم مسدود شدن حسابم صادر می‌شود و بانک یکشنبه صبح آن را دریافت و حساب را مسدود می‌نماید.
 
آیا بنده شاکی خصوصی یا عمومی داشتم؟ آیا هیچ ارگان یا نهاد دولتی از بنده شکایت کرده بود؟ گیریم که از بنده شکایت شده بوده مبنی بر حیف‌ومیل پول‌های جمع‌آوری‌شده، در کدام دادگاه این شکایت رسیدگی شده و حکم بر محکومیت بنده و مسدود شدن حسابم صادر می‌شود؟ حاصل داشتن قدرت و اختیارات اما پاسخگو نبودن بهترین از این از آب درنمی‌آید.

ایام به کام باد
صادق زیباکلام
شانزدهم مهر ۱۳۹۷
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زیبا کلام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان