تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مشکلات پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی؛

آن‌هایی که کمتر از یک ماه دانشجوی پزشکی بودند

برخی ثبت نام شدگان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مدعی هستند با وجود انجام تمامی مراحل ثبت نام و گذشت بیش از دو هفته از آغاز سال تحصیلی، هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
آن‌هایی که کمتر از یک ماه دانشجوی پزشکی بودند
رویداد۲۴ این دانشجویان عنوان کردند درحالی که شهریه را پرداخت کرده ایم و حتی کارت دانشجویی صادر شده، اما از حضورمان در کلاس ممانعت می‌شود.

یکی از آن‌ها که خواست نامش فاش نشود، گفت: برای پیگیری علت ممانعت از ورود به کلاس متوجه شدیم که اسامی ما از فهرست پذیرفته شدگان خارج شده است.

وی با بیان اینکه هیچ توضیحی در باره چنین اقدامی به ما داده نشده، افزود: به ما گفته شد دانشگاه آزاد قرار است یک بار دیگر با بررسی نتایج کنکور سراسری پذیرفته شدگان قطعی را معرفی کند.

یکی دیگر از پذیرفته شدگان رشته پزشکی نیز گفت: درحالی به ما وعده رسیدگی به وضعیتمان را می‌دهند که هیچ تضمینی هم برای تحصیل ما در رشته‌ای که قبلا قبول شده ایم، وجود ندارد.

برخی از این دانشجویان می‌گویند به باور قبولی در رشته مورد علاقه خود از ثبت نام در سایر رشته‌ها در دیگر دانشگاه‌ها خودداری کرده و برخی از آن‌ها نیز در مواردی نیز انصراف داده اند از این رو یک تا دو سال از تحصیل محروم خواهند شد.

گفته‌های این دانشجویان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این خبر پذیرش ۴ هزار داوطلب دانشگاه آزاد خارج از ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور رسانه‌ای شد.

برخی کارشناسان آموزشی معتقدند: مسئله ایجاد شده برای برخی پذیرفته شدگان رشته پزشکی دانشگاه آزاد بی ارتباط با موضوع ظرفیت این دانشگاه نیست.

این درحالی است که مسئولان دانشگاه آزاد و مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه در اظهارات خود از تلاش برای حل این مشکل سخن می‌گویند.

محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح مشکلات پیش آمده در واحد علوم پزشکی توضیح داد: این داوطلبان جزء پذیرفته شدگان قطعی نبوده اند و در لیست ذخیره قرار داشتند، اما به صورت اشتباه شهریه پرداخت کردند که البته قابل برگشت است.

درحالی که مسئولان دانشگاه آزاد می‌گویند وضعیت پیش آمده مربوط به پذیرفته شدگان ذخیره بوده و هیچ تعهدی را برای دانشگاه به دنبال ندارد، اما پذیرفته شدگان این موضع گیری دانشگاه را سلب مسئولیت می‌دانند و می‌گویند تخلفات دانشگاه در ظرفیت جذب دانشجو منجر به بروز چنین مشکلی شده است.

آن‌ها از سازمان سنجش آموزش کشور رسیدگی به مشکل خود را خواستار شده و مدعی شدند در صورت حل نشدن مشکل خود از دانشگاه آزاد شکایت می‌کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان