تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
اختلاف قوه قضائیه و مراجع در موضوع مهریه؛

نامه مکارم شیرازی به رییس قوه قضاییه/ پاسختان قانع‌کننده نبود؛ لیست زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال ارسال کنید

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به آملی‌لاریجانی نوشت توضیحات شما درباره مهریه قانع‌کننده نبود.
نامه مکارم شیرازی به رییس قوه قضاییه/ قانع‌کننده نبود؛ لیست زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال ارسال کنید
رویداد۲۴ متن کامل نامه آیت‌الله مکارم‌شیرازی که در واکنش به سخنان هفته قبل رییس قوه قضائیه نوشته شده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب آیت الله آملی لاریجانى ریاست محترم قوه قضائیه (دامت برکاته)

با اهداء سلام و تحیت، معروض مى‌دارد:

بیانات جنابعالى را درباره مسائلى که اینجانب مطرح کرده بودم، خواندم. متأسفانه قانع کننده نبود و شاید توضیحات من براى آن چند مسأله کافى نبوده است.

بنابراین پیشنهاد مى‌کنم همان‌طور که خود شما هم اشاره کرده‌اید دادستان کل کشور و دو نفر از قضات عالى‌رتبه که سوابق حوزوى داشته باشند تشریف بیاورند تا آن چهار مسأله مهم درباره مهریه در محیط عالمانه و دور از عصبانیت حل و فصل شود و چنانچه آن چهار مسأله روشن شد، ان شاء الله به کار بسته شود و اگر بعضى از قوانین موجود با متون اسلامى سازگار نبود از طریق مجلس شوراى اسلامى اصلاح شود.

اینجانب براى قوه قضائیه و براى شخص جنابعالى قائل به احترام بوده و هستم و تضعیف این قوه را کار خلافی می شمرم. هدف اینجانب روشن ساختن قوانین مترقى اسلام و کمک به جمعى از گرفتاران مهریه است. لطفا دستور دهید لیست کامل زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال، همراه بیاورند.

امیدوارم بتوانیم از این طریق کمکى به حل مشکلات جوانان که گرفتار مسأله مهریه هستند و در زندان‌ها به سر مى‌برند بنماییم.
 
پیش از این آیت الله مکارم شیرازی در مورد وضعیت مردانی که به خاطر مهریه به زندان می‌روند از قوه قضائیه انتقاد کرده بود و گفته بود دستگاه قضا به گونه‌ای عمل می‌کند که زندان‌ها را پر کرده است. 
 
آملی لاریجانی نیز در توضیحی  مبسوط به گلایه‌های مکارم شیرازی پاسخ داده بود و گفته بود مسئولان قضائی از پشت کوه قاف نیامده‌اند.
 
آیت الله مکارم همچنین با اشاره به تقسیط مهریه و اینکه «ضمن تقسیط مهریه، زوجه می‌تواند تا دریافت تمامی اقساط، تمکین نکند» گفته بود ایشان حکمی می‌دهند که دنیا به ما بخندد، زیرا گاهی پرداخت قسط‌ها چهل سال طول می‌کشد و زنی که بخواهد در سی سالگی مهریه اش را تقسیط کنند باید تا هفتاد سالگی صبر کند و بعد به خانه بخت برود! در پاسخ به ایشان باید صراحتاً عرض کنم مبنای این احکامی که می‌فرمایید «مضحکه» است.
 
مکارم شیرازی توضیح آملی لاریجانی را کافی نداشته و از او خواسته لیست کامل زندانیان مهریه  با ذکر سن و سال برایش ارسال شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
1
2
سلام
خدا حافظ حضرت آیت اله باشد که انقدر مقتدر جلوی قوه قضائیه ایستاده . بنده هم از محکومین ناحق مهریه هستم که صورتم را با سیلی سرخ نگه داشتم تا زندان نیفتم . متاسفانه قوه قضائیه هیچ کمکی که نمیکنه هیچ فقط حکم زندان صادر میکنه . خداکنه حضرت ایت اله مکارم بتوانند جلوی این نا عدالتی را بگیرد و مابقی مراجع معظم نیز مانند حضرت آیت اله به رسالت خود پیرامون این موضوع سریعتر اقدام کنند
التماس دعا
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
1
0
با عرض سلام و درود خدمت ایت الله مکارم بنده هم از محکومین مهریه هستم که احتمالا باید برم زندان چون توان پرداخت ندارم وبه خاطر ورشکستگی محکوم مالی نیز بودم و تازه از زندان ازاد شدم فقط خدا کمک کنه چون واقعا توان زندان رفتن ندارم زمانی حکم زندانم قطعی شد پدرم سکته کرد و فوت کرد و در مراسم چهلمشم زندان بودم اینسری حتما برم زندان مادرم فوت میکنه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
خدانگهدار آیت الله مکارم باشد،ماعروسی گرفتیم که سه ماه بعد از عقد کرده اش رواجراگذاشت من خودمم زنم اما باید بگم بعضی از خانم ها ازبالارفتن مهریه سوهٔ استفاده کردن ،موقعی که ماعروسون روعقدکردیم سکه دومیلیون وهشتصدبوداما بعدازچندماه دوبرابر شد .. واقعا باید دولت ومجلس فکری بکنه ..
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان