تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

یک جایزه از بوسان برای فیلمی با بازی محسن تنابنده

فیلم «رونا مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی موفق به کسب اولین جایزه افتخاری «کیم جی سئوک» از جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی شد.
یک جایزه از بوسان برای فیلمی با بازی محسن تنابنده
رویداد۲۴ «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین‌المللی «رونا مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محممودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی، به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان در بخش "پنجره‌ای به سینمای آسیا" بیست‌وسومین جشنواره فیلم بوسان حضور داشت و در نهایت موفق به کسب جایزه «کیم جی سئوک» از این رویداد سینمایی شد.

جایزه «کیم جی سئوک» که امسال برای اولین بار در جشنواره بوسان اعطاء شد، به یاد نایب رئیس و برنامه‌ریز اجرایی درگذشته جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی ایجاد شده که به عنوان قلب سینمای آسیا و جشنواره بوسان از وی یاد می‌کنند.

این جایزه به بهترین اثر جشنواره در بخش "پنجره‌ای رو به سینمای آسیا" اعطاء می‌شود و هیات داوران این جایزه دو فیلم از میان ساخته‌های مستعدترین کارگردانان جوان آسیایی را در این بخش به عنوان برندگان این جایزه انتخاب می‌کنند که با اعطای جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری تقدیر خواهند شد و امسال فیلم «دنده» به کارگردانی «ژانگ وی» از چین دیگر برنده جایزه «کیم جی سئوک» معرفی شده است.

«شکستن همزمان بیست استخوان»، روایتگر داستان پسری میانسال است که در معرض تصمیم حیاتی مرگ و زندگی درباره مادرش قرار دارد که با بیماری شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و تصویری روشن از تنش‌های خانوادگی و سرخوردگی‌های اداری را در جامعه‌ای ارائه می‌دهد که ظاهرا در برزخی بی‌پایان گرفتار شده است.

«شکستن همزمان بیست استخوان» سومین فیلم برادران محمودی است که از طرف سینمای افغانستان برای شرکت در مراسم اُسکار به این آکادمی معرفی شده است و نماینده این کشور در اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود.

پخش‌کننده بین‌المللی فیلم برادران محمودی شرکت فرانسوی نوری پیکچرز به مدیریت کتایون شهابی است.

بیست و سومین جشنواره فیلم بوسان از تاریخ ٤ تا ١٣ اکتبر (١٢ تا ٢١ مهر) در کشور کره جنوبی برگزار شد و هیئت داوران این رویداد سینمایی امسال جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره (جریان‌های نو) را به فیلم «وحشی» به کارگردانی «چو سی وِی» از چین اعطاء کردند.

امسال فیلم «حمل طلا» به کارگردانی تورج اصلانی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی "جریان‌های نو" جشنواره فیلم بوسان پذیرفته شده بود و «مارموز» ساخته کمال تبریزی، «٣ رخ» به کارگردانی جعفر پناهی، «چراغ جادو» جدیدترین ساخته امیر نادری، فیلم «همه می‌دانند» ساخته اسپانیولی‌زبان اصغر فرهادی، «مرز» ساخته علی عباسی و «روزی روزگاری در زندگی یک بچه» ساخته سارا ممتازیان دیگر فیلم‌های سینماگران ایرانی بود که در جشنواره بوسان حضور داشت.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محسن تنابنده
نظرات شما
پیشخوان