تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

محکومیت حسن عباسی به ۷ ماه حبس

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، از صدور حکم ۷ ماه حبس برای حسن عباسی به اتهام توهین به رییس جمهور و وزیر راه خبر داد و گفت: این حکم قطعی است و بزودی اجرا می‌شود.
محکومیت حسن عباسی به ۷ ماه حبس
رویداد۲۴ علیرضا آذربایجانی درباره صدور حکم حسن عباسی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته افرادی که اهل سخنرانی هستند و بعضاً از نمایندگان مجلس یا کسانی که به شکل‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراسم‌های مختلف حاضر می‌شوند مطالب کذبی علیه هیأت دولت یا رییس جمهور مطرح کرده و می‌کنند. از جمله این افراد آقای حسن عباسی هستند که ایشان بسیار علاقه‌مند به صحبت و سخنرانی در مجموعه موضوعات متفرقه است که قاعدتا در بسیاری از آن‌ها تخصصی ندارد.
 
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ به دلیل توهین‌های مکرری که ایشان مطرح می‌کرد ناگزیر شدیم طرح شکایت کنیم که این موضوع تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» صورت گرفت.
 
آذربایجانی یادآور شد: این پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت و شکایتی از وزیر راه و شهرسازی هم به این مجموعه اضافه شد و بعد از تحقیقات مفصلی که در دادسرا صورت گرفت در نهایت در خصوص موضوع «توهین» با کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع شد.
 
وی گفت: باز هم ما در این فاصله سعی کردیم ببینیم که اگر ایشان در صحبت‌های بعدی این رفتار را خاتمه می‌دهد و توهین نمی‌کند پرونده را پیگیری نکنیم، اما متأسفانه ادامه این روند ما را ناگزیر به پیگیری این موضوع کرد.
 
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، اظهار کرد: حسن عباسی در دادگاه بدوی در ارتباط با «توهین»‌های مکرر محکومیت پیدا کرد، اما در خصوص «نشر اکاذیب» دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدید نظرخواهی ایشان از رأی محکومیت، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به ۵ فقره حبس ۷ ماهه محکوم کرد.
 
آذربایجانی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات وقتی کسی بابت یک اتهام به محکومیت‌های متعدد محکوم می‌شود یکی از مجازات‌های او که مجازات اشد است در مورد ایشان اعمال می‌شود، بنابراین از مجموعه ۵ مورد حبس ۷ ماهه، یک مورد یعنی یک حبس ۷ ماهه برای آقای حسن عباسی قطعیت پیدا کرده که عنقریب هم اجرا خواهد شد.
 
وی گفت: رأی محکومیت از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران در مهرماه سال ۹۷ صادر و، چون در مقام تجدید نظر از رأی بدوی صادر شده، رأی قطعی و لازم‌الاجراست که ظرف چند روز آینده اجرا خواهد شد.
 
پیش از این حسن عباسی در مورد ارتش گفته بود :«اگر آب کشور را ببرد ارتش صدایش هم در نمی‎آید و هیچ موضعی نمی‎گیرد.» با شکایت ارتش و بازداشت حسن عباسی، نامه ندامت او منتشر شد و قضیه فیصله یافت.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن عباسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
4
وقتی به خاطر منطق دیروز مشائی و بقایی و کسی از تریبون دارها حمایت نکرد امروز نوبت عباسی و بعد نوبت بقیه انقلابیون است امروز عباسی محکوم میشود
رضا
|
United States of America
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
2
4
آقای عباسی از جوانمردان جامعه ماست که دامن به پلیدی های دنیا نیالوده و بیاد دارم گفته ایشان را که حکم دادگاه جمهوری اسلامی ایران را به دیده منت میگذارد و حبس در ایران را به تمجید رسانه های مزدور خارجی ترجیح میدهد.
عباسی فریاد سوخته دلان ولایت مدار انقلاب اسلامی ایران است.
استاده ام چو شمع
مترسان ز آتشم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
1
2
زندان رفتن ومحکوم شدن به ناحق در مکتب اسلام ننگ نیست.
ننگ اون موقع است که اشخاص به ظاهر موجه،ودروغگو واختلاسگر ازادانه تو این کشور مب چرخند وامثال اشخاص دلسوزی چون دکتر عباسی محکوم می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
1
2
مردم هنوز هم مثل هزار و اندی سال قبل کم بصیرت و بیخیال به حوادث هستند.هنوز شمر و امام حسین زمان را نمی شناسند.هنوز هم اگر امام حسین های زمان در میدان کارزار و حبس و اسارت به تقابل باشمر و یزید های زمان بایستند بیخیال به امورات زندگی می پردازند.امیدوارم دست ظالم و نفوذی از دامان انقلاب به زودی کوتاه شود
نظرات شما
پیشخوان