تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استیضاح وزرا راهکار حل مشکلات کشور نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است استیضاح وزرا راهکار مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست.
استیضاح وزرا راهکار حل مشکلات کشور نیست
رویداد۲۴ عبدالله رضیان، نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی در گفت: با بیان اینکه بر اساس توافق مجلس و دولت قرار است لیست وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت کار و اقتصاد به همراه چند وزیر دیگر هفته آینده به مجلس ارائه شود، گفت: هنوز وزرای پیشنهادی دولت برای ترمیم کابینه رسمی و علنی نیست و بهتر است از پیش داوری و قضاوت در مورد این لیست پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به رئیس‌جمهور برای شناخت توانمندی‌های مدیرانش همیشه اولویت مجلس و نمایندگان بوده و هست، ادامه داد: ترمیم کابینه در سطح هماهنگی بالایی با نمایندگان انجام خواهد شد و قطعاً از سوی دولت در فراکسیون‌های سیاسی و کمیسیون‌های تخصصی پیش از معرفی وزیران جدید رایزنی‌هایی صورت خواهد گرفت تا ترمیم کابینه در بالاترین سطح ممکن اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موج استیضاحی که در دو ماه اخیر در مجلس به جریان افتاده بود، اضافه کرد: استیضاح‌ها و برکناری یک وزیر چاره ساز نیست. مشکلات و ایرادات اقتصاد کشور مشخص است و نمی‌توان با استیضاح وزرای دولت بر این مشکلات غلبه کرد. چرا که طرح استیضاح‌های پیاپی سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با سیاست‌های حذفی و سلبی حل نمی‌شود، افزود: قطعاً با استیضاح وزرا از جمله ورزای راه وشهرسازی یا صنعت، معدن و تجارت مشکلات این حوزه حل نمی‌شود و مجلس باید درمان واقعی اقتصاد را هدف‌گذاری کند.

رضیان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی استیضاح وزرا در اولویت قرار ندارد، گفت: با وجود استیضاح دو وزیر اقتصاد و کار و اموراجتماعی مشکلات اقتصادی به شکلی که توقع نمایندگان مجلس بود، حل نشد. چرا که همه ما می‌دانیم کشور با شرایط اقتصادی سختی روبروست و وزرا مسئول همه مشکلاتی که در وزارت خانه‌هایشان بروز کرده نیستند.

وی اظهار داشت: مشکلات و ایرادات اقتصاد کشور مشخص است و نمی‌توان با استیضاح وزرای دولت یا رویگردانی از چهره‌های توانمند بر این مشکلات غلبه کرد. برای بهبود اوضاع اقتصادی باید به دنبال راهکار‌هایی غیر از استیضاح باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گلایه‌هایی که از سوی منتقدان وزیر صنعت، معدن و تجارت به او می‌شود، گفت: کارنامه مدیران اقتصادی روشن است. بر اساس همین کارنامه و برنامه‌ها مجلس در کمتر از یک سال گذشته به وزرای دولت اعتماد کرده است، حالا نباید مشکلات اقتصادی کشور از جمله نوسانات نرخ ارز و گرانی‌ها در جامعه را متوجه یک وزیر دانست.

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس تصریح کرد: نسبت به تیم اقتصادی ایراد‌های بسیاری وارد بوده و هست. دولت باید در جهت ترمیم کابینه خود اقدام کند. در همین راستا دولت با مجلس تعاملات خوبی دارد البته انتخاب کوتاه‌ترین راه مشکلی را حل نمی‌کند، استیضاح‌ها و برکناری یک وزیر چاره‌ساز نیست، عملکرد کل مجموعه اقتصاد باید بازخوانی شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان