تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

از ثبت «ورزا جنگ» در دبیرخانه‌ی سینما حقیقت تا چند خبر دیگر

«ورزا جنگ» عنوان فیلم مستندی به کارگردانی «مهناز صبور» است که در دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت ثبت شده است.
از ثبت «ورزا جنگ» در دبیرخانه‌ی سینما حقیقت تا چند خبر دیگر
رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم مستند داستانی در مدت زمان ۶۷ دقیقه، روایت‌گر سنت ورزا جنگ یا جنگ گاوهای نر در استان گیلان است. در گذشته ورزا جنگ برای شناخت گاو قوی جهت کار در مزرعه انجام می‌گرفت، اما امروزه این سنت تبدیل به رقابت شده و بسیاری را به خود مبتلا کرده است. فیلم روایت نوجوانی که پدرش دارایی خود را در قمار از دست داده اما بازهم سودای قهرمانی در زمین ورزا جنگ دارد را بازگو می‌کند...

عوامل تولید مستند «ورزا جنگ» که تولید آن دو سال به طول انجامیده، عبارتند از: کارگردان: مهناز صبور، پژوهشگر و مدیر تولید: حمید یکتا، تصویربرداران: مهدی ازادی و سرکیو مسگری، صدابرداران: شاهین پورداداشی و علیرضا کریم‌نژاد، صداگذار: مهرداد جلوخانی، تدوینگران: مهناز صبور و محمد زارعی، آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد، عکاس: محمد رادپرور و مختار نامدار، تهیه‌کنندگان: مهناز صبور و حمید یکتا

این فیلم با عنوان جدید قصه سفید، در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در جشنواره سینماحقیقت رونمایی می‌شود.
مهناز صبور متولد سال ۱۳۵۷ در اهواز و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. مکاشفه کوتاه آذر، از یادداشت‌های یک نفر دیوانه، موی دماغ، مستند مادی و مستند آب کور، از دیگر آثار وی هستند.

یک سال در زندگی برگمان بر پرده‌ی سینماحقیقت

فیلم مستند «یک سال در زندگی برگمان» در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.
یک سال در زندگی برگمان A Year in a Life BERGMAN ساخته «جین مگ‌نیوسان» از آثار منتخب این دوره‌ی جشنواره است که در بخش غیررقابتی مستند- پرتره به نمایش درمی‌آید.
این فیلم به زندگی و آثار «اینگمار برگمان» فیلمساز مشهور سوئدی در بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۳ می‌پردازد؛ سال‌هایی که از پُربارترین دوران زندگی وی بوده است؛ مسیری که برگمان برای کندوکاو در روح و روان انسان انتخاب کرده بود...
مستند «یک سال در زندگی برگمان» در بخش «کن کلاسیک» هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن که با عنوان «مستندهایی درباره‌ی سینما» برگزار شد هم روی پرده رفته بود.

زندگی پسری روی دیوار انیمیشن شد

انیمیشن «پسر دریا» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی عباس جلالی یکتا، آماده نمایش شد.
در خلاصه داستان انیمیشن کوتاه «پسر دریا» آمده است: «زن و شوهری به همراه پسری روی دیوار زندگی می‌کنند. حضور پسر کم کم تغییراتی در زندگی آن‌ها پدید می‌آورد...»

عباس جلالی یکتا درباره‌ی ساخت این فیلم که فضایی رئال- انیمیشن دارد، توضیح داد: من در رشته سینما تحصیل کردم و سابقه‌ای نسبتاً طولانی در حوزه انیمیشن دارم. تلفیق فضای سینمایی و انیمیشن همواره برای من جذاب بود؛ دو دنیای متفاوت که به سختی در کنار هم باورپذیر خواهند بود. به همین دلیل در این فیلم با استفاده از فضای رئال- انیمیشن به دنبال باورپذیری داستان بودم و می‌خواستم مخاطب به درستی فضا را درک کند.

وی افزود که برای ساخت انیمیشن «پسر دریا» در مدت زمان ۱۰ دقیقه و ۲۱ ثانیه، سه سال زمان صرف کرده است.
عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: عباس جلالی یکتا، فیلمبردار: داود ملک، صدابردار: احسان شفیعی، صداگذار: حسین قورچیان، موسیقی: سهند نیک‌نژاد، تدوینگران: اسماعیل علیزاده و عباس جلالی یکتا، طراح صحنه و لباس: زیبا مرشدلو، مدیر تولید: امیر ذوقی، انیماتور: حجت اعظم‌پور، عباس جلالی یکتا، دستیاران کارگردان: امیر ذوقی، مژگان شعبانی، رضا حقی، عکاس: مینو حسن‌زاده، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، مستند ، جشنواره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان