تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷
ولیعهد عربستان قصد دارد وارد دنیای فوتبال شود؛

بن سلمان به دنبال خرید منچستریونایتد بود اما حقوق بشر، مانع فروش آن به ولیعهد عربستان شد

ولیعهد عربستان قصد داشت که وارد دنیای فوتبال شود و باشگاه منچستریونایتد را بخرد اما این باشگاه به دلیل مسائل سیاسی و حقوق بشری، مانع از واگذاری منچستر به بن سلمان شد.
بن سلمان به دنبال خرید منچستریونایتد
رویداد۲۴ شیخ نشینان متمول کشور‌های عربی خلیج فارس در این چند سال اخیر به باشگاهداری روی آورده‌اند و توانسته‌اند با خرید باشگاه‌های منچسترسیتی و پاری سن ژرمن تحولی در فوتبال اروپا به وجود آوردند.

به نظر می‌رسد که فعالیت آن‌ها هم‌چنان ادامه دارد. بعد از خرید باشگاه پاری سن ژرمن توسط قطری‌ها و باشگاه سیتی توسط اماراتی‌ها این بار نوبت به سعودی‌ها رسیده است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به دنبال خرید باشگاه منچستریونایتد است.

قرار است که خانواده گلیزر‌ها که مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد هستند، هفته آینده از عربستان دیدن کنند تا مذاکرات نهایی خود را با ولیعهد انجام دهند و به احتمال خیلی زیاد بخش اعظم سهام این باشگاه بزرگ را به محمد بن سلمان بفروشند.

منچستریونایتد روز‌های خوبی را با مورینیو پشت سر نمی‌گذارد و در تابستان برای جذب بازیکن به مشکل خورد. با فروش این باشگاه به سعودی‌ها متمول منچستریونایتد هم مانند سیتی متحول خواهد شد.
 
اما خبرهای جدید حاکی از آن است که باشگاه منچستریونایتد فروش این باشگاه به ولیعهد عربستان را به دلیل مسائل سیاسی و حقوق بشری رد کرد.

منابع باشگاه منچستریونایتد اعلام کردند خانواده گلیزر به هیچ وجه حاضر به فروش باشگاه نیستند و اعلام کرده‌اند باشگاه فروشی نیست و مذاکره‌ای درباره فروش نخواهند کرد.

یکی از منابع نزدیک به باشگاه به انتقاد از زمان انتشار گزارش پرداخت. در حال حاضر رژیم سعودی با بحران درباره ناپدیدشدن و مرگ جمال خاشقجی و نیز کشتار مردم یمن روبه‌رو شده است که باعث شده تا انتقاد‌های زیادی به دولت عربستان وارد شود.

ولیعهد عربستان که بعد از پدرش، دومین مقام عالی رتبه این کشور است، پیش‌تر در رقابت‌های فرمول یک و کشتی کج، سرمایه گذاری کرده بود و حالا به نظر تمایل به فعالیت در فوتبال دارد.

سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها در منچسترسیتی منجر به محبوبیت امارات در عرصه جهانی شده و به همین خاطر ولیعهد عربستان به دنبال تکرار چنین اقدامی است. هر چند منابع نزدیک به باشگاه اعلام کردند با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر از جمله اتفاقی که برای جمال خاشقجی رخ داده است، احتمال فروش باشگاه به عربستانی‌ها صفر است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان