تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران:

دانشجویان و خبرنگاران محیط زیست وام خرید دوچرخه می‌گیرند

استفاده از دوچرخه در کلانشهر‌ها می‌تواند کمکی به کاهش آلودگی هوا باشد. صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای کمک به محیط زیست و سلامت دانشجویان اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه خرید دوچرخه می‌کند.
دانشجویان و خبرنگاران محیط زیست وام خرید دوچرخه می‌گیرند
رویداد۲۴ محمود علی‌گو، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران در حاشیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در بابلسر در مورد پرداخت وام خرید دوچرخه، گفت: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان با همکاری معاونت فرهنگی سازمان تربیت بدنی و وزارت بهداشت، طرحی را آماده کرده است که وام خرید دوچرخه‌های برقی و معمولی به دانشجویان داده شود.

وی افزود: این وام بر اساس نوع دوچرخه‌ای که دانشجویان انتخاب می‌کنند متغیر است. سعی شده دوچرخه‌ها از محصولات داخلی انتخاب شود تا به تولید ملی کمک شود. هدف از این کار افزایش فعالیت بدنی برای دانشجویان، فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست برای هوای پاک و کمک به اقتصاد و تولید ملی در این حوزه است.

وام‌ها از دو تا چهار میلیون تومان بر اساس نوع و قیمت دوچرخه متغیر است

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران در مورد نحوه بازپرداخت وام گفت: بازپرداخت وام بیست ماهه و بر اساس وامی که می‌گیرند تغییر می‌کند. وام‌ها از دو تا چهار میلیون تومان بر اساس نوع و قیمت دوچرخه متغیر است و همه دوچرخه‌های خریداری شده بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از قیمت بازار ارزان‌تر است و دانشجو با قیمت ارزان‌تری دوچرخه را تهیه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر اولویت پرداخت وام، دانشجو‌های عضو باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور است. در مرحله بعدی وام به خبرنگار‌های حوزه محیط زیست تعلق می‌گیرد و در مرحله سوم، دانشجویان علاقه‌مند به حفظ محیط زیست و ورزشکار مشمول دریافت این وام می‌شوند.

علی‌گو در مورد توان پرداخت این وام گفت: طرح را در چهار گام تعریف کردیم، گام اول برای حدود ۲۰۰ دوچرخه برنامه‌ریزی کردیم، بسته به میزان استقبال و تأمین مالی طرح ادامه پیدا می‌کند و وام به دانشجویان پرداخت می‌شود. به‌دلیل این‌که مجموعه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران یک مجموعه قرض‌الحسنه و خیریه است، هرکس یا مجموعه‌ای که بتواند حتی به‌صورت خیریه به این امر زیست‌محیطی و اجتماعی که از فعالیت‌های نوآورانه است کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان