تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

قتلگاه کریم آب‌منگل کجای تهران است؟/ ویدئویی از وضعیت حمام فیلم قیصر

سکانس لحظه کشتن کریم آق منگول در فیلم قیصر در حمام تاریخی نواب فیلمبرداری شده است. در این گزارش صحنه‌های حمام فیلم با وضعیت کنونی را با وضعیت کنونی حمام تطبیق داده شده است.

قتلگاه کریم آب‌منگل کجای تهران است؟/ ویدئویی از ضعیت حمام فیلم قیصر

رویداد۲۴ قیصر برای کشتن کریم آب‌‌منگل یا به قول فیلم آق‌منگول راهی حمام نواب می‌شود. کریم برادر رحیم و منصور است؛ سه برادری که قیصر می‌خواهد انتقام خون خواهر و برادرش را از آن‌ها بگیرد.

مسعود کیمیایی در این سکانس که از درخشان‌ترین سکانس‌های قتل در سینمای ایران است، آداب تن‌شویی در یک حمام عمومی را که دیگر کمتر در ایران پیدا می‌شود، به ما نشان داده؛ آن هم حمامی تاریخی و به‌جامانده از گذشته‌های دور تهران.

در این گزارش که محسن ظهوری آن را تهیه کرده، همراه با قیصر وارد حمام تاریخی نواب در محله امامزاده یحیی تهران می‌شویم، به سربینه یا همان رختکن می‌رسیم که قیصر به دنبال کریم چشم چرخاند. از میان‌در به گرمخانه می‌رویم که کریم را زیر لیف و صابون پیدا کرد و سری به دوش حمام می‌زنیم؛ همان‌جایی که قیصر کار کریم را تمام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Canada
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
عزیز جان آق منگل درسته نه آب منگل!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
من تقریبا نه ده ساله بودم که فیلم قیصر اکران شد انقدر سینما شلوغ شده بود که من تونستم بدون بلیط وارد بشم ولی وسط فیلم که روی پله های بین صندلیها نشسته بودم بیرونم کردن یادش بخیر
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
0
0
این سکانس واقعاسکانس خیلی عالی بودبهروزوثوقی یه دونه است سلطان قیصر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان