تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

واکنش منیژه حکمت به رای شورای اکران/ تخلف یا خیانت؟!

منیژه حکمت کارگردان فیلم سینمایی «جاده قدیم» که نارضایتی خود را از وضعیت اکران فیلمش بیان کره بود با رای شورای اکران مبنی بر صورت نگرفتن تخلف در جریان نمایش فیلمش رو به رو شد، اتفاقی که واکنش او را به همراه داشته است.
واکنش منیژه حکمت به رای شورای اکران/ تخلف یا خیانت؟!
رویداد۲۴  چندی‌ست فیلم سینمایی «جاده قدیم» تاز‌ترین ساخته حکمت در سالن‌های سینما به نمایش درآمده است. وضعیت اکران فیلم به گونه‌ای است که موجب شد حکمت شکایت خود را از شرایط نمایش مطرح کند و در نتیجه آن شورای اکران رای به صورت نگرفتن تخلفی در جریان نمایش این فیلم داده است. رای شورای اکران بار دیگر حکمت را به واکنش وا داشته و او دیدگاه خود را در این زمینه با نگارش متنی با عنوان «تخلف یا خیانت» بیان کرده است.

متن منتشر شده از سوی حکمت به این شرح است:
شورای اکران بعد از بررسی و درخواست مدرک و سند از من به خاطر تخلف در اکران قیلم «جاده قدیم» رای به عدم تخلف در این مورد داد.

مسئله فیلم من نیست اصلا یک فیلم ویک سالن و یک سانس نیست.

مسئله ظهور یک روند معیوب و فسادآور است که باعث شده فیلمهای جدی ما در محاق قرار بگیرند . این شما را به فکر نمی اندازد ؟
 
نمی خواهید فکری به حال این موضوع بکنید ؟ از من می‌خواهید مدرک ارائه کنم . چه مدرکی ؟ که چه چیزی را بر شما  ثابت کند ؟

روابط ناسالم پخش و اکران را ؟ شما تبعات تصمیم‍‌های این شوراها را نمی‌بینید ؟

عوارض این نابرابری و به حاشیه راندن سینمای جدی را مشاهده نمی‌کنید ؟

فرض کنید من مدرکی بیاورم که نشان دهد سالنی را ناروا از من گرفته‌اند یا فیلم مرا در سانس‌های مرده نمایش داد‌ه‌اند، آنوقت شما چه می‌کنید ؟ یک نمایش در یک سینمای خوب به من صدقه میدهید ؟ این طور عدالت برقرار می‌شود ؟

این نمایش مضحک ارائه مدارک و اسناد را تمام کنید . پول فاسد سینما را فراگرفته، آیا شما مدرکی دارید؟ سینما به نفع یک جریان انحصارطلب مصادره شده است . آیا سندی وجود دارد ؟ اگر همچنان برای بهبود اوضاع منتظر سند ومدرک هستید ، به شما بگویم بیهوده به انتظار نشسته‌اید . سندی وجود ندارد و اگر هم باشد، قطعا دست امثال من به آن نمی‌رسد .

ولی این نشانه تبرئه شما نیست، خود بهتر می دانید که چه بر سر سینما آورده‌اید و فرجام کار کاملا” روشن است اگر نخواهیم کتمان کنیم .

سازوکاری بنیاد نهاده‌اید که فساد می‌زاید و سینما را نابود می‌کند . در این شرایط طلب مدرک وسند بیشتر به شوخی می‌ماند شما می‌توانید خکم برائت خود و دوستانتان را صادر کنید و از این عدالت پروری خوش باشید.

اگر امثال من فریادی می‌زنند برای نفع شخصی نیست بلکه از آن روست که شاید تلنگری باشد برای شما قبل از اینکه همه چیز از دست برود، البته اگر هنوز اراده‌ای برای اصلاح باقی مانده باشد . فقط بدانید لاپوشانی ناکارآمد ی و فساد تخلف نیست بلکه خیانت است.
منیژه حکمت
۲۴/مهر/۱۳۹۷

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، کارگردان ، اکران
نظرات شما
پیشخوان