تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
در گفتگو با یک حقوقدان مطرح شد؛

زنان تحصیلکرده باید بجنگند

یک حقوقدان گفت: باوجود تمامی شعارهایی که از زبان برخی از مسئولان در قبال برابری حقوق زن و مرد جاری می شود، اما باز هم در عمل آنگونه که باید تساوی حقوق دیده نمی شود.
زنان تحصیلکرده باید بجنگند
رویداد۲۴ فریده غیرت، حقوقدان اظهار داشت: باوجود تمامی شعار‌هایی که از زبان برخی از مسئولان در قبال برابری حقوق زن و مرد جاری می‌شود و حتی قانون اساسی و حقوق بشر بر این موضوع تاکید دارد، اما باز هم در عمل آنگونه که باید تساوی حقوق رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: موانع بر سر راه زنان در جهت پیشرفت از جنبه قانونی یا عرفی است که بحث عرفی آن به طور مثال: اگر اختیاری به رئیس یک تشکیلات برای استخدام داده شود با کمال تاسف آقایان در بکارگیری و اشتغال از سوی فرد مسئول در الویت قرار می‌گیرند در واقع عرف جامعه اینطور تحمیل کرده که تمایل بیشتری برای استخدام مرد وجود داشته باشد.

این حقوقدان ادامه داد: آنقدر در بحث استخدام زنان مشکلات زیادی وجود دارد که یک زن تحصیلکرده از زمانی که بخواهد وارد شغل شود باید با مشکلات پیش رویش بجنگد. این مشکلات شاید از راضی نگه داشتن خانواده تا تصور آینده دور مانند ازدواج، بارداری، مرخصی زایمان و در نهایت کودکی که به دنیا می‌آید و مادری که برای نگه داری از او و نگه داشتن شغلش، در به در می‌شود.

غیرت افزود: تمامی مسائل جامعه یک پیوستگی بایکدیگر دارند و زنی که کار می‌کند باید خیالش از بابت رشد فرزندش در محیط امن راحت باشد در حالی که در کشور ما اینطور نیست. یعنی یک مادر اگر بیشتر از زمان تعیین شده بخواهد در جهت رسیدگی به فرزندش از مرخصی استفاده کند، شغلش تهدید می‌شود که مسائل اینچنینی همان محدودیت زن است.

این حقوقدان در پایان مصاحبه گفت: با توجه به اینکه آمار زنان تحصیلکرده افزایش چشمگیری داشته است، اما بازدهی بکارگیری از آن‌ها به دلیل کمبود و اختلافات دیدگاه جنسیتی در جامعه بسیار کم است.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق زنان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان