تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارشناسان فوتبال در گفتگو با رویداد24 از سه تیم بالانشین گفتند

مرتضی محصص: برانکو یک مربی اصولگراست

هفته بیست و نهم لیگ برتر به مانند هفته گذشته با حساسیت بالا پیگیری شد و در این بین استقلال خوزستان جای همنام تهرانی خود را در صدر جدول گرفت و تا حدود زیادی قهرمانی برای شاگردان مظلومی غیرممکن شد.
رویداد24- محمد آیتی- هفته بیست و نهم لیگ برتر به مانند هفته گذشته با حساسیت بالا پیگیری شد و در این بین استقلال خوزستان جای همنام تهرانی خود را در صدر جدول گرفت و تا حدود زیادی قهرمانی برای شاگردان مظلومی غیرممکن شد. پرسپولیس هم به لطف یک بازی هجومی توانست گسترس فولاد را از پیشرو بردارد تا همچنان برای تصاحب جام از شانس بالایی برخوردار باشد. از اینرو نظرات علی لطیفی، حسن خان محمدی و مرتضی محصص را جویا شدیم.


علی لطیفی: سوء مدیریت عامل اصلی ناکامی استقلال

*به نظر شما چرا استقلال در این هفته های پایانی با افت مواجه شد؟
به نظر من سوء مدیریت عامل اصلی ناکامی این روزهای استقلال است. ما یک مدیریت خارج از زمین فوتبال داریم و یک مدیریت داخل مستطیل سبز. متاسفانه استقلال در هر دو مدیریت ضعیف عمل کرد و من نمره رد می دهم.

*زمزمه هایی از برکناری پرویز مظلومی به گوش می رسد، آیا اخراج مظلومی در این شرایط به استقلال کمک خواهد کرد؟
در این شرایط گزینه مناسبی برای سرمربیگری استقلال وجود ندارد و ادامه کار مظلومی بهترین تصمیم برای باشگاه خواهد بود. شک ندارم هرکس دیگری هم در این وضعیت تیم را تحویل بگیرد نمی تواند دست به معجزه بزند.

*اگر از شما خواسته شود حاضرید به استقلال کمک کنید؟
چند سال پیش پیشنهاد اضافه شدن به کادر فنی استقلال به من داده شد اما قبول نکردم. اول باید ببینم با چه کسی قرار است کار کنم چون شاید نتوانیم در کنار هم روند مثبتی را دنبال کنیم. حتی اگر روزی پیشنهاد سرمربیگری هم به بنده داده شود به هیچ وجه چشم بسته نمی پذیرم.

*چه عواملی باعث شده که استقلال خوزستان تا این حد در لیگ برتر قدرتمند ظاهر شود؟
اعتماد مدیریت باشگاه به ویسی مهمترین عامل این موفقیت بود. عبدالله ویسی امروز نان اعتماد مدیران باشگاه را می خورد در حالی که همین ویسی روزگاری با پیکان به لیگ پایین تر سقوط کرد و با استقلال خوزستان راهی بازی پلی آف شد. جوانگرایی ویسی در تیم خیلی خوب جواب داد زیرا جوان ها به دنبال اثبات خود هستند.


حسن خان محمدی: صبوری برانکو مثال زدنی است

*مهمترین استراتژی برانکو که امروز منجر به موفقیت تیم شده چه است؟
مدیریت و کار فنی برانکو تا به اینجا عالی بوده. پرسپولیس در شرایط سختی قرار داشت ولی صبوری مثال زدنی برانکو باعث شد تا سرخپوشان امروز مدعی قهرمانی باشند.

*چه عواملی باعث شده که استقلال خوزستان تا این حد در لیگ برتر قدرتمند ظاهر شود؟
ویسی به مانند گل محمدی و منصوریان مربی بزرگ و جوانی است. او از فرصتی که در اختیارش گذاشتند خوب استفاده کرد و توانست استقلال خوزستان را به صدر جدول ببرد.

*زمزمه هایی از برکناری پرویز مظلومی به گوش می رسد آیا اخراج مظلومی در این شرایط به استقلال کمک خواهد کرد؟
آقای مظلومی هفته ها استقلال را در صدر نگه داشت و عملکرد بدی نداشته است. اگر امروز استقلال سقوط کرده حاصل کار بهتر دیگر مربیان بوده و استقلالی ها نباید از این موضوع ناراحت باشند. متاسفانه وقتی کار دست غیرورزشی ها باشد همین می شود که یک روز دعوت به کار می شوی و روز دیگر برکنار. شکست در مقابل تراکتورسازی آن هم با مربی بزرگی مثل قلعه نویی اتفاق خیلی عجیبی نبود.


مرتضی محصص: برانکو یک مربی اصولگراست

*مهمترین استراتژی برانکو که امروز منجر به موفقیت تیم شده چه است؟
برانکو یک مربی اصولگراست و به اصول خودش ایمان دارد. توجه او به جوانان و فوتبال تهاجمی و احترامش به بازیکنان، عامل موفقیت تیمش بوده است. برانکو از روابط عمومی بالایی برخوردار است و دستیاران خوبی را هم انتخاب کرده و این هوش بالای او امروز برای فوتبالی ها نمایان شده است.

*چه عواملی باعث شده که استقلال خوزستان تا این حد در لیگ برتر قدرتمند ظاهر شود؟
ویسی به عنوان مربی پیشرفت کرد و تا توانست یاد گرفت. این مربی جوان استعداد آموختن را داشت و کلاس های مختلفی را هم شرکت کرد. کادر فنی خوبی را برای تیمش چید. ضمن اینکه فوتبال خوزستان همیشه می تواند تاثیرگذار باشد و امروز مردم خوزستان برای موفقیت تیم شهرشان تمام قد پشت ویسی هستند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان