تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

آخوندی در بخش‌های ریلی و هوایی موفق بود/ اسلامی رای اعتماد کسب می‌کند

شهرام کوسه‌غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: در این پنج سالی که آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودند در چند زمینه عملکرد مثبتی داشتند. بطور مثال در بخش‌های ریلی و هوایی ما به دستاوردهای خوبی رسیدیم که این موضوع شایسته تقدیر است. اما عملکرد ایشان در حوزه مسکن با انتقادات جدی روبروست.

آخوندی در بخش‌های ریلی و هوایی موفق بود/ اسلامی رای اعتماد کسب می‌کند

رویداد۲۴  محمد آیتی: عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مدت پنج ساله کاری خود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سه بار توسط مجلس نهم و دهم استیضاح شد که در هر سه بار موفق شد نظر نمایندگان را برای ادامه کار در وزارتخانه جلب کند. در هفته‌های گذشته استیضاح مجدد آخوندی در دستور کار برخی نمایندگان قرار گرفت، اما این بار قبل از اعلام وصول این استیضاح، رییس جمهور با استعفای وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد، استعفایی که متن آن نشان از شکاف‌هایی بین او و رییس جمهور داشت.

شهرام کوسه‌غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: رفتن آقای آخوندی از دولت از مدت‌ها پیش مطرح بود و ایشان در اواسط شهریورماه استعفای خود را تقدیم آقای رییس جمهور کرده بود که موافقت نشد. در این پنج سالی که آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودند در چند زمینه عملکرد مثبتی داشتند. بطور مثال در بخش‌های ریلی و هوایی ما به دستاورد‌های خوبی رسیدیم که این موضوع شایسته تقدیر است. اما عملکرد ایشان در حوزه مسکن با انتقادات جدی روبروست. ما نمایندگان مجلس انتظار داشتیم و داریم که وزیری که مسئولیت قبول می‌کند در تمام بخش‌ها قوی ظاهر شود و در یک مدت زمان معین، تلاش‌های خود را به نتیجه برساند.

وی افزود: هرچند نامه استعفای وزیر راه و شهرسازی تا حدودی دلیل این کناره‌گیری را مشخص کرده بود، اما در این ایام، استیضاح ایشان بطور جدی مطرح بود و اگر استیضاح اعلام وصول می‌شد امکان داشت آقای آخوندی با عدم رای اعتماد نمایندگان روبرو شود. به هر تقدیر رییس جمهور آقای اسلامی را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کردند که امیدوارم اگر ایشان رای اعتماد نمایندگان را کسب کرد در تمام حوزه‌ها و مخصوصاً در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارد.

نماینده مینودشت تصریح کرد: مسکن مهر بطور کلی طرح خوبی بود، ولی‌ای کاش این طرح در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری به اجرا درمی‌آمد که اگر زلزله‌ای با ۷ ریشتر یا بالا اتفاق می‌افتاد تا حدود زیادی خیالمان از استحکام خانه‌ها راحت بود. امروز این نگرانی در تهران است که اگر زلزله‌ای با این شدت بیاید چه بر سر مردم خواهد آمد. همین موضوع نشان می‌دهد که وزیر آینده راه و شهرسازی باید اهتمام به بیشتری به حل این مساله داشه باشد.

کوسه‌غراوی در پاسخ به اینکه آقای آخوندی در متن استعفای خود به رییس جمهور گفتند که می‌توانند پس از این، در طرح بازآفرینی شهری مثمرثمر باشند و با عملکرد نه چندان موفق ایشان در حوزه مسکن این پیشنهاد را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: شاید آقای آخوندی برای کمک به این طرح، برنامه‌هایی داشته باشد و از طرفی بازآفرینی شهری تنها به موضوع مسکن ختم نمی‌شود و عوامل زیاد دیگری هم در آن دخیل هستند.

وی در پایان در خصوص محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: نظر من روی آقای اسلامی مثبت است، زیرا سوابق و کارنامه کاری ایشان روشن و موفق بوده است. فضای عمومی مجلس هم طوری است که به نظر می‌آید آقای اسلامی بتواند از مجلس رای اعتماد را کسب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان