تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

اولین واکنش بن سلمان به قتل خاشقجی

محمد بن سلمان قرار است طی یک سخنرانی در همایش بین المللی اقتصادی در ریاض، اولین واکنش رسمی خود به پرونده قتل جمال خاشقجی را ابراز کند.

رویداد۲۴ «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان امروز چهارشنبه قرار است اولین سخنرانی خود را درباره قتل ستون‌نویس واشنگتن پست در کنسولگری سعودی‌ها در استانبول ایراد کند.

«آسوشیتدپرس» خبر داده است که «محمد بن سلمان» قرار است در همایش سرمایه گذاری‌های آینده که در ریاض برگزار می‌شود سخنرانی کند. همایشی که به شدت تحت‌الشعاع حادثه قتل «جمال خاشقجی» قرار گرفته است. سران کسب‌وکار‌های بین‌المللی و مقامات کشور‌ها در این همایش شرکت نکردند و روز اول این همایش با سخنرانی افرادی آغاز شد که درباره قتل یک ستون نویس عربستانی که مخالف سیاست‌های شاهزاده بن سلمان بوده خبر می‌دادند.

وزرای خارجه کشور‌های عضو گروه ۷ اعلام کردند عربستان سعودی باید بازرسی‌های معتبری را انجام دهد و با مقامات ترکیه به طور کامل همکاری داشته باشد.

روز سه شنبه یعنی روز اول نشست در ریاض، شاهزاده بن سلمان در کنار ملک عبدلله دوم پادشاه اردن نشسته بود. «خالد بن فلیح» وزیر نفت عربستان در سخنرانی خود در روز اول نشست، قتل خاشقجی را غم انگیز خواند و گفت: تا جایی که من میدانم روز‌های سختی برای ما در خاندان پادشاهی عربستان سعودی است. هیچ کس در این سلطنت نمیتواند این خادثه را توضیح دهد یا توجیه کند. از شخص پادشاه گرفته تا رده‌های پایین‌تر از این حاثه‌ای که رخ داده ناراحت هستند.

یکی از دوستان جمال خاشقجی در گفت: وگو با اسوشیتدپرس گفته پسر خاشقجی (صلاح که به همراه برادرش صالح روز سه شنبه با ملک عبدلله و محمد بن سلمان دیدار داشتند) از سال گذشته ممنوع الخروج است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان