تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

قول مساعد پاکستان برای آزادی مرزبانان میرجاوه

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: مقامات پاکستانی قول دادند از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی و سلامت گروگان‌ها استفاده کنند.
قول مساعد پاکستان برای آزادی مرزبانان میرجاوه
رویداد۲۴ فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: مقامات پاکستانی قول دادند از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی و سلامت گروگان‌ها استفاده کنند.

به گزارش سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، در پایان سفر یک روزه به پاکستان در فرودگاه نظامی «نورخان» گفت: بعد از اتفاقی که در مرز میرجاوه افتاد، رایزنی‌های مختلفی از طریق وابسته نظامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با مسئولان نظامی و امنیتی این کشور داشتیم، اما باحضور در پاکستان با مقامات این کشور نیز رودر رو رایزنی و مذاکره کردیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان و مقامات نظامی و امنیتی پاکستان به ویژه فرمانده ارتش این کشور داشتیم نگرانی‌های خود را در مورد ناامنی‌های مرزی مطرح کردیم و درخصوص آزادی گروگان‌های ایرانی که در مرز میرجاوه ربوده شدند با آن‌ها صحبت کردیم و آنان قول دادند از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی و سلامت گروگان‌ها استفاده کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: درباره موضوع امنیت مرزی همچنین با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و دیگر مقامات نظامی پاکستان گفتگو شد.

سردار پاکپور با تاکید بر نیاز بیشتر به حضور پاکستان در مرز‌ها اظهار داشت: تحرکات تروریستی که در مرز اتفاق می‌افتد باید از طریق همکاری دوجانبه دفع شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اعلام خبر خوب به ملت ایران در مورد وضعیت گروگان‌ها گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم چیزی بگوییم، اما این هم به نوبه خود خبر خوبی است که این اراده در مسئولان نظامی و امنیتی پاکستان وجود دارد که با تمام توان و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی گروگان‌های ایرانی تلاش کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: تروریست‌ها عامل دشمنان ملت ایران و سازمان‌های جاسوسی بیگانه هستند و هدف آنان مخدوش کردن روابط پاکستان و ایران است. لذابه نظر می‌رسد که طرف ثالثی وجود دارد که به دنبال بر هم زدن رابطه دو کشور است و ما باید هوشیار باشیم و تلاش کنیم که آن‌ها موفق نشوند و ما با مقامات پاکستانی در این زمینه صحبت‌های جدی داشتیم.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که برادران پاکستانی از نفوذ تروریست‌ها جلوگیری کنند و مرز‌های خود را برای تروریست‌ها ناامن و امنیت را در مرز‌های خود ایجاد کنند.
منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان