تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

چین: گزارش‌ها درباره شنود از ترامپ جعلی است

به گزارش اسوشیتدپرس، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز را مبنی بر اینکه روسیه و چین صحبت‌های تلفنی ترامپ را شنود می‌کنند، رد کرد و آن‌ها را «اخبار جعلی» نامید.
رویداد۲۴ هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «نیویورک تایمز باید بداند که این گزارش فقط مدرکی دیگر برای اخبار جعلی فراهم می‌کند.»

روزنامه نیویورک تایمز برای حمایت از داستان خود به منابع ناشناس استناد کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین سپس با لحنی تمسخر آمیز و طنز گفت: اگر افرادی در آمریکا نگران امنیت خود هستند، تلفن‌های همراه آیفون خود را با هواوی جایگزین کنند.

چونینگ گفت: «اگر خیلی نگران جاسوسی از گوشی‌های آیفون هستید از گوشی هواوی استفاده کنید، اما اگر بازهم نگرانی شما رفع نمی‌شود چطور است اصلاً از هیچ وسیله ارتباطی مدرن استفاده نکنید!»

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های پیشین و کنونی آمریکا گزارش داد که مکالمه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تلفن همراه آیفون وی از سوی جاسوس‌های چینی و روس شنود می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود به نظر می‌رسد برخی افراد در آمریکا به دنبال کسب جایزه «بهترین اسکار فیلمنامه نویسی» هستند که چنین گزارش‌های غیرواقعی را طرح می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به حضور نیافتن نماینده‌ای رسمی از آمریکا در اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین، این اقدام آمریکا را «متناقض» و «ناراحت کننده» نامید.

نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین روز‌های ۵ الی ۱۰ نوامبر در شانگ‌های برگزار می‌شود. گفته می‌شود در این نمایشگاه بیش از ۲۸۰۰ شرکت از حدود ۱۳۰ کشور شرکت خواهند کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان