تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
نامزد خاشقچی:

با ترامپ دیدار نمی‌کنم؛ او صادق نیست

'خدیجه چنگیز' نامزد 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد به قتل رسیده به دست آل سعود گفت که آمریکا و شخص دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در بررسی و به نتیجه رسیدن این پرونده صادق نیست.
رویداد۲۴  چنگیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبر. تورک افزود: دونالد ترامپ و مایک پمپئو رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا پس از اعلام قتل خاشقچی برای تسلیت تماس گرفتند، ولی به رغم سوال من، هیچ در مورد پرونده حرفی نزده و از کیفیت جنایت اظهار بی اطلاعی کردند.

وی با اشاره به بی اعتمادی خود نسبت به آمریکا در پرونده قتل خاشقچی اظهار کرد: اظهارات ترامپ درباره این پرونده متناقض است و فقط برای جلب توجه عموم برخی مطالب را بیان می‌کند.

چنگیز با اشاره به دعوت رییس جمهوری آمریکا از وی برای سفر به آمریکا گفت: قصد سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ را ندارم، چون او صادق نیست.

نامزد خاشقچی تاکید کرد: انتظارم این است که مسئولان و مسببان جنایت قتل خاشقچی دستگیر و مجازات شوند.

نامزد خاشقچی با اظهار بی اطلاعی از مراجعه وی به کنسولگری عربستان در آمریکا برای اخذ مدارک ازدواج گفت:، ولی موقعی که به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کردیم، او خیلی نگران جان خود بود.

وی همچنین با تشریح روز حادثه و قتل خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول گفت: وقتی او وارد ساختمان شد و بیرون نیامد، وحشت کردم و طبق قرار قبلی، با یاسین آکتای از نزدیکان رییس جمهوری ترکیه و توران قشلاقچی رییس انجمن رسانه‌ای ترک ـ. عرب تماس گرفتم.

چنگیز تاکید کرد: من هم می‌خواستم همراه او وارد ساختمان شوم، ولی به من اجازه ندادند و قبل از این که وارد ساختمان شود، گفت که اگر اتفاقی برایش افتاد، سریع با یاسین آکتای تماس بگیرم و من هم همین کار را کردم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان