تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
پارلمان در مسیر شفافیت؟

سایت درآمد و نحوه هزینه‌کرد نمایندگان و شفافیت آرا راه‌اندازی می‌شود

عضو فراکسیون امید از راه‌اندازی سایت شفافیت آرا، درآمد و نحوه هزینه‌کرد نمایندگان خبر داد.
سایت درآمد و نحوه هزینه‌کرد نمایندگان و شفافیت آرا راه‌اندازی می‌شود
رویداد۲۴ قاسم میرزایی نیکو درباره تعطیلات مجلس و سفر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه که برخی معتقدند گاهی این تعطیلات بیش از حد معقول است، گفت: طبق آئین نامه سه هفته کاری داریم و یک هفته نماینده باید به حوزه انتخابیه خود سر بزند.

نماینده مردم دماوند ادامه داد: در یک هفته‌ای که نماینده در حوزه قرار دارد باید به امور رسیدگی کند، حتی نمایندگان تهران هم باید به حاشیه و محدوده این شهر سرکشی کنند.

وی تاکید کرد: نمایندگان موظف هستند که در حوزه انتحابیه خود باشند، یعنی اگر ما در منطقه حضور نداشته باشیم حضور و غیاب می‌کنند. مردم حضور ما را در حوزه‌های انتخابیه رصد می‌کنند و اگر نباشیم مورد سوال قرار می‌دهند و ما باید پاسخگوی آنان باشیم.

وی ادامه داد: هر سال نمایندگان دو تعطیلات پانزده روزه دارند که امسال به خاطر برخی مسائل یک دوره شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک سایت طراحی شده که چند روز آینده آغاز به کار می‌کند که در آن به هر نماینده یک صفحه اختصاص داده است که اطلاعات هر فرد اعم از اینکه چه رأیی را داده است، چه هزینه‌ای دریافت کرده، کجا رفته و ... در آن قرار داد، اما این در اختیار نماینده است که آن‌ها را منتشر کند یا خیر.

وی ادامه داد: با این سایت کاملا رفتار یک نماینده مشخص می‌شود که چه کار‌هایی انجام داده است. این صفحه در واقع برای شفافیت آرا و عمکلرد است و فرد خودش می‌تواند منتشر کننده محتویات آن باشد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان