تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
دو ابهام بزرگ در تیم ملی؛

شوک دژاگه و کریمی به تیم ملی/ ۴ مصدوم روی دست کارلوس کی‌روش

با مصدومیت علی کریمی و اشکان دژاگه در مسابقات امشب تیمشان تعداد مصدومان تیم ملی ایران به چهار نفر افزایش یافت.

شوک دژاگه و کریمی به تیم ملی/ ۴ مصدوم روی دست کارلوس کی‌روش

رویداد۲۴ هفته دهم مسابقات لیگ برتر ایران عصر امروز با چهار دیدار پیگیری شد و همین کافی بود که شوک دیگری به کارلوس کی‌روش و اردوی آینده تیم ملی وارد شود. اشکان دژاگه که از ابتدا در ترکیب تراکتورسازی مقابل سپیدرود قرار گرفته بود در دقیقه ۳۳ پس از برخورد با بازیکن حریف از ناحیه کشاله مصدوم شد و به ناچار جای خود را به احسان پهلوان داد.

از طرفی دیگر ۶۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر و در ورزشگاه آزادی تهران هافبک تیم ملی ایران یعنی علی کریمی در دقیقه ۱۶ بازی برابر سپاهان از کشاله ران پا احساس مصدومیت کرد و جای خود را به مارکوس نویمایر داد تا نگرانی‌های کادرفنی تیم ملی افزایش یابد. حالا تعداد بازیکنان مصدوم تیم ملی در دومین هفته برگزار شده بعد از آخرین اردو و بازی با بولیوی به چهار نفر افزایش یافت و حالا باید منتظر موضع گیری همیشگی کارلوس کی‌روش علیه لیگ برتر ایران باشیم.

*کریمی و دژاگه، مصدومیتی مشابه با پیراهن سرخابی

کاپیتان تیم ملی ایران که اولین فصل حضور خود در لیگ برتر ایران را پشت سر می‌گذارد قبل از شروع جام جهانی به علت مصدومیتی کهنه در عضله پای خود مدت زیادی را دور از میادین بود و حتی نتوانست با پیراهن ناتینگهام فارست انگلیس عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همین امر هم باعث شد وی به نیمکت ذخیره‌های تبعید شود و برخلاف جام جهانی ۲۰۱۴ این بار مسابقات حساس تیم ملی را از آن طرف خط نظاره کند.

تنها بازیکنی که سرنوشتی موازی با اشکان دژاگه را تجربه کرده علی کریمی است. هافبک مورد علاقه کارلوس کی‌روش که جام جهانی را به علت درد موجود در کمر از دست داد و به واسطه این مصدومیت هنگام ورودش به استقلال تهران حواشی زیادی را تجربه کرد. او حالا پس از احساس درد مقابل سپاهان در همان دقایق ابتدایی از زمین خارج شد و باید میزان دوری از میادین را بعد از آمدن جواب ام آر آی متوجه شویم.

*احمد نوراللهی و پژمان منتظری، سرنوشتی جدا از هم

هافبک شماره هشت تیم پرسپولیس تهران به طور قطع بازی برابر سایپا را از دست داده است و حضورش در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن در هاله‌ای از ابهام است. اما میزان دوری وی به حدی نیست که اردوی سوم تیم ملی را از دست دهد؛ مگر آنکه سرمربی پرتغالی تیم ملی دیگر نظری بر وی نداشته باشد.

اما پژمان منتظری شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کند. او با مصدومیت سختی از ناحیه مچ پا رو به رو شده و شاید حتی حضورش در جام ملت‌های آسیا مقدور نباشد. اما چیزی که قطعی است این مدافع علاوه بر مسابقات آینده استقلال اردوی آینده تیم ملی را هم از دست می‌دهد تا مصائب کی‌روش برای آماده سازی ایران بیشتر از قبل گردد. هم‌چنین خبر می‌رسد منتظری روند درمانی خود را به مانند پورعلی‌گنجی تحت نظر کادر پزشکی تیم ملی ادامه می‌دهد و باید منتظر اظهار نظر رسمی از سوی آن‌ها در خصوص میزان دوری مدافع مصدوم استقلال از میادین باشیم.

*دو ابهام بزرگ در تیم ملی و شاید دعوت از یک سوپرمن!

حالا دو علامت سوال بزرگ وجود دارد:

۱: واکنش کارلوس کی‌روش در قبال این مصدومیت‌ها؟
۲: جایگزین‌های این چهار بازیکن در اردوی آتی تیم ملی؟

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران تا به اینجای حضور هفت ساله‌اش هیچ نگاه مثبتی به فوتبال ایران علی الخصوص لیگ برتر نداشته و به هر نحوی از آن انتقاد کرده است. بزرگ‌ترین واکنش او هم درست قبل از شروع جام جهانی رخ داد، جایی که ریکاوری بازیکنان ملی پوش لیگ برتری تحت نظر وی انجام می‌گرفت. حالا باید واکنش او در قبال مصدومیت چهار بازیکن تیم ملی را ببینیم. به خصوص اینکه سه بازیکن از دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران هستند و سرمربی تیم ملی با شفر و برانکو اختلاف‌هایی داشته است.

دومین مسئله مهم جایگزینی بازیکنان مصدوم حاضر در اردوی آتی تیم ملی است. اردوی سوم ایران آخرین اردوی مقدماتی برگزار شده از سوی کارلوس کی‌روش است و بعد از اردوی نهایی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اجرا می‌شود. با مصدومیت منتظری و پورعلی‌گنجی و حضور تنها سیدمجید حسینی، روزبه چشمی و محمدرضا خانزاده مشکل جدی در قلب دفاع برای تیم ملی به وجود می‌آید. شاید در این بین شجاع خلیل‌زاده دعوتی غیر منتظره کی‌روش برای این اردو و بازی تدارکاتی با ترینیداد و توباگو لقب بگیرد. از طرفی دیگر طبق گمانه زنی برخی شاید سرمربی پرتغالی تیم ملی باز هم تصمیم دور از انتظار گرفته و محمد انصاری و سیدجلال حسینی را به تیم ملی بازگرداند. اتفاقی که حداقل برای کاپیتان تیم پرسپولیس تا حدی غیر قابل وجود است، اما ما به اصل غافلگیر کننده سرمربی تیم ملی اعتقاد داریم!

اما در خط هافبک قضیه کمی متفاوت است. کریمی و دژاگه در چند ماه اخیر جز بازیکنان ثابت تیم ملی نبوده‌اند و در حال حاضر بازیکنان ثابت تیم ملی از آمادگی خوبی برخوردار هستند. با این حال به احتمال فراوان باید منتظر بازگشت دوباره رامین رضاییان و استفاده از او در خط هافبک تیم ملی از سوی کی‌روش باشیم.

نکته مهم موجود این است، اردوی آتی تیم ملی آخرین مرحله مقدماتی آماده سازی ایران خواهد بود و بعد از اردوی نهایی برگزار می‌شود. به همین دلیل معادلات کی‌روش در انتخاب لیست تیم ملی به هم خواهد خورد و باید منتظر بمانیم و ببینیم او تا دو هفته دیگر لیست جدیدی با تغییرات اندک ارائه می‌کند یا با همان نفرات قبلی به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان