تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
ظریف:

خشونت‌های سعودی و صهیونیسم به دلیل حمایت آمریکا است/ انتخاب‌های آمریکا در منطقه غلط بوده اند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، حمایت‌های بی، چون وچرای آمریکا از سعودی و صهیونیست‌ها منجر به رفتار‌های خشونت بار آنان همچون قتل روزنامه نگار عربستانی شده است
  رویداد۲۴ محمد جواد ظریف روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس نیوز افزود: تصمیماتی که در این منطقه گرفته شده غلط بوده اند و این چیز جدیدی نیست. انتخاب‌هایی همچون حمایت از صدام حسین، حمایت از القاعده، طالبان و داعش.

خبرنگار پرسید آیا از سعودی‌ها صحبت می‌کنید؟

وزیر امور خارجه اظهار کرد: سعودی این کار‌ها را با حمایت آمریکا انجام داده است.

ظریف در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد می‌خواهید بگویید عربستان، متحد بدی برای آمریکا بوده است و ایران می‌توانسته برای آمریکا بهتر باشد، گفت: نه، حرف من این نیست. من می‌گویم انتخاب‌های آمریکا در منطقه غلط بوده و این انتخاب‌ها به بروز فاجعه در منطقه ما منجر شده است.

وی افزود: با اینکه صدام حسین دشمن ما بود، ما می‌دانستیم که حمله (آمریکا) به عراق انتخاب غلطی بوده است. با اینکه طالبان دشمن ما بود، ما می‌دانستیم که حمله (آمریکا) به طالبان انتخاب غلطی بود. ما می‌دانستیم که حمله و بمباران یمن (از سوی ائتلاف سعودی) انتخاب‌های غلطی بوده است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:، اما آمریکا به طور مداوم و با اصرار می‌خواهد که در طرف غلط باشد، چه در موضوع یمن، چه در زندانی کردن نخست وزیر یک کشور دیگر و چه در واقعه غم انگیز و تاسف بار در استانبول. خبرنگار سی بی اس پرسید: پس به نظر شما حمایت از عربستان و به طور خاص محمد بن سلمان باعث شده که سعودی‌ها جرات انجام چنین کار‌هایی را داشته باشند.
ظریف اظهار کرد: من فکر می‌کنم حمایت بی، چون و چرایی که آمریکا از سعودی و اسراییل دارد، به آن‌ها اجازه داده که کار‌های قساوت باری را انجام دهند که بدون این حمایت کورکورانه و بی، چون و چرا، هرگز اتفاق نمی‌افتادند.

مشروح این مصاحبه در بخش‌های دیگر این شبکه منتشر خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سعودی
نظرات شما
پیشخوان