تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
مدیر بخش قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران:

۴۴۰۰ لیتر روغن تقلبی در تهران کشف شد

مدیر بخش قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از کشف ۴۴۰۰ لیتر روغن تقلبی در جنوب تهران خبر داد.
۴۴۰۰ لیتر روغن تقلبی در تهران کشف شد
رویداد۲۴ ساسان قربانی از کشف ۴۴۰۰ لیتر از ۱۸۰ نوع روغن تقلبی از جمله روغن زالو، روغن جوجه تیغی، روغن هسته گوجه، روغن شحم گاو (چربی اطراف قلوه گاه گاو)، روغن الاغ و روغن مورچه در جنوب تهران کشف شد.

وی افزود: مردم به ازای مقادیر کمی از این روغن‌ها که بیشتر مواد چرب کننده بودند، مبالغ زیادی می‌پرداختند به طور مثال هر لیتر روغن زالو ۲۸۰ هزار تومان و هر لیتر روغن الاغ ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

مدیر بخش قاچاق اداره نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت عنوان کرد: در این محل روغن‌هایی مانند روغن بابونه، زالو، مورچه، جوجه تیغی و الاغداخل بطری‌های بدون آرم و بدون علامت بسته بندی و ادعا می‌شد که این روغن‌ها خواص درمانی دارند.

وی تاکید کرد: مصرف این گونه روغن‌ها به طور کلی با توجه شرایط نامناسب و غیربهداشتی که دارند و با توجه به اینکه بدون هرگونه مجوز و نظارتی تولید می‌شوند می‌تواند آسیب‌های پوستی مانند التهاب، اگزما و خارش پوست و سایر بیماری‌ها را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.

ساسانی گفت: برای این روغن‌های تقلبی، پرونده قضایی تشکیل و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
منبع: برنا
برچسب ها: روغن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان