تاریخ انتشار: ۰۶:۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷
الهام فخاری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

انتخاب شهردار تهران متاثر از فضای دولت نخواهد بود/ محسن هاشمی برای شهرداری منتظر نظر اعضای شوراست

فخاری عضو شورای شهر تهران معتقد است که ۳۰ اسمی که به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای شهردار شدن مطرح شده‌اند همگی با استدلال انتخاب شده‌اند و این اعضای شورا هستند که با بررسی برنامه و رویکرد آ‌ن‌ها، در نهایت اقدام به تصمیم گیری می‌کنند.

انتخاب شهردار تهران متاثر از فضای دولت نخواهد بود/ محسن هاشمی برای شهرداری منتظر نظر اعضای شوراست

رویداد۲۴ ماجرای انتخاب شهردار تهران به یکی از چالش‌های شورای شهر پنجم تبدیل شده است؛ چالشی که شورا‌های قبل با آن روبرو نبودند و با انتخاب قالیباف خیال خودشان را برای ۱۲ سال راحت کردند! شورای پنجم اما چنین شانسی نداشت؛ ابتدا نجفی آمد و به شکلی عجیب استعفا کرد؛ پس از او مدیریت افشانی هم به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان دوامی زیادی نیاورد تا اعضای شورای شهر و مهمتر از آن خود شهردار در هفته جاری بالاخره این موضوع را قبول کنند که افشانی رفتنی است و لیستی پیشنهادی برای گزینه بعدی شهرداری آماده کنند؛ لیستی که البته برخی چهره‌های آن شوخی شورای شهر با منصب شهرداری تهران بود!

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ نحوه انتخاب و بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای جانشینی محمدعلی افشانی را توضیح داده و گفته است: هر یک از اعضای شورا می‌توانستند ۵ گزینه را برای شهرداری تهران معرفی کنند که در نهایت با معرفی اعضا، ۳۰ گزینه به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران معرفی شدند. در رابطه با بازنشسته بودن یا نبودن گزینه‌ها قطعا بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و این نام‌ها فقط در حد پیشنهاد است.

به جز میرزایی هیچ یک از گزینه‌ها استعفا نداده‌اند

فخاری با بیان اینکه باید با گزینه‌های مطرح شده صحبت کنیم و ببینیم اصلا تمایلی برای این پست دارند یا خیر، تصریح کرد: تا کنون به جز دکتر میرزایی هیچکدام از این گزینه‌ها انصراف نداده‌اند. شایعاتی از قبیل اینکه برخی از اسامی مطرح شده‌اند تا فقط نامشان در رسانه‌ها مطرح شود هم صحبت درستی نیست، بالاخره افرادی که این گزینه‌ها را مطرح می‌کنند، استدلال‌هایی دارند. البته ممکن است در حاشیه چنین اتفاقاتی رخ بدهد، اما معتقدم طرح اسامی طرح فرصت‌های ممکن است و جمع بندی شورا در نهایت نتیجه را مشخص می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تمامی فاکتور‌های لازم که یک شهردار باید داشته باشد را برای انتخاب شهردار آینده تهران در نظر داریم، گفت: از آنجایی که تهران پایتخت ایران است و با توجه به اینکه رئیس دولت نیز برخاسته از رای همان مردمی هستند که به لیست شورا رای دادند، طبیعی است که انتظار باشد هماهنگی و همکاری شورا و شهرداری با دولت در شرایط بهتری صورت بگیرد، ولی به معنای این نیست که انتخاب شورا متاثر از فضای دولت باشد.

شنبه نام ۵ گزینه نهایی انتخاب می‌شود

فخاری ادامه داد: شنبه هفته آینده از میان این ۳۰ اسمی که مطرح شده‌اند، هرکدام از اعضا به ۵ نفر رای بدهند و در نهایت ۵ گزینه‌ای که انتخاب می‌شود رویکرد و برنامه‌های خود را به شورا ارائه دهند و بعد از آن نیز یک نفر از میان آن‌ها انتخاب می‌شود.

عضو شورای شهر درباره حضور نام محسن هاشمی در لیست گزینه‌های پیشنهادی گفته است: آقای هاشمی منتخب و رئیس شورا هستند و روشی که تاکنون در پیش گرفته‌اند نیز کاملا دموکراتیک و پایبند به نظر جمع بوده است، به همین جهت ایشان تاکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده و نمی‌کند و بار‌ها نیز اعلام کرده‌اند که نظر تمامی اعضای شورا در رابطه با شهردار شدنشان مهم است.

فخاری گفته است: همه باید منتظر بمانیم تا روز شنبه و ببینیم نتیجه نظر و رای اعضای شورا به چه سمتی پیش خواهد رفت. این در حالی است که برخی از رای دهندگان و کارشناسان مدیریت شهری خواهان این هستند که یکی از گزینه‌ها یا گزینه اصلی شهرداری تهران محسن هاشمی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان