تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷
بی‌نظمی‌های لیگ‌برتر تکواندو؛

تکواندوکاری که خواب بود و به روی شیاپ‌چانگ رفت!

سرمربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کن گفت: به دلیل بی‌نظمی در زمان پخش زنده لیگ‌برتر، تکواندکار این تیم از خواب بیدار شده و وارد شیاپ‌چانگ شده است.
تکواندوکاری که خواب بود و به روی شیاپ‌چانگ رفت!
رویداد۲۴ محمدرضا زوار در مورد عملکرد تیم تکواندوی لوازم خانگی کن در فصل جاری لیگ‌برتر، توضیح داد: تا پایان هفته پنجم تیم ما عملکرد خوبی داشته و بازیکنان هم بازی‌های خوبی را ارائه کرده‌اند. تیم‌های خوبی در لیگ هستند، اما تا این هفته حریفان ما توانایی این که به صورت جدی تیم ما را به دردسر بیاندازند را نداشته‌اند. کسب یک برد ۸ بر صفر و دو برد ۷ بر ۱ در هفته‌های سوم تا پنجم نشان از توانایی بالای تیم ما دارد و باید از بازیکنان تیم تشکر کنم که با تمام توان تلاش می‌کنند تا به بهترین نتیجه برسیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این نتایج می‌توان تیم کن را قهرمان این فصل لیگ‌برتر تکواندو دانست؟ اظهار کرد: تا لحظه و روز آخر نمی‌توان قهرمان را تعیین کرد چرا که هیچ چیز مشخص نیست. برای مثال کسی نمی‌دانست در بازی‌های روز گذشته دو بازیکن تیم دانشگاه آزاد که از بهترین‌های این تیم هستند، در اعتراض به نحوه داوری‌ها قهر کرده و روی شیاپ‌چانگ حاضر نمی‌شوند. هیچ چیز مشخص نیست و نباید تیمی را از پیش قهرمان شده دانست.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان در مورد حضور لژیونر‌ها در لیگ‌برتر تکواندو، گفت: این بازیکنان نمی‌توانند تاثیر چندان زیادی روی سطح و کیفیت لیگ داشته باشند و در پتانسیل بالای تکواندوی ایران حل می‌شوند. با این حال ما امیدواریم این هوگوپوش افغان عملکرد فنی خوبی داشته و به تیم ما (لوازم خانگی کن) کمک کند.

او در مور دلایل جذب این تکواندکار افغان، گفت: بحث تنوع در ترکیب تیم وجود داشت، اما در یکی از اوزان احساس نیاز می‌کردیم که تصمیم به جذب این تکواندوکار گرفتیم تا در ادامه فصل کمک حال تیم باشد. این تکواندوکار در داخل ایران زندگی می‌کند و سطح قابل قبولی دارد.

زوار همچنین در مورد نحوه برگزاری مسابقات لیگ‌برتر تکواندو نیز، اظهار کرد: در جریان بازی‌های هفته سوم تا پنجم شاهد بروز برخی اعتراضات، بی نظمی‌ها، قهر‌ها و حاشیه‌ها بودیم که همگی به نحوه برگزاری رقابت‌ها بستگی دارد. به نظر می‌رسد که سازمان لیگ باید در برگزاری رقابت‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. برگزاری لیگ ضعف‌هایی دارد که امیدوارم فدراسیون توجه بیشتری به این موضوع داشته و دیگر شاهد آن‌ها نباشیم.

سرمربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کن در خصوص تاثیر داوری‌ها به بروز اعتراضات در جریان بازی‌های لیگ، توضیح داد: به نظر من داوری‌ها نسبتا خوب بودند و نباید به آن‌ها ایراد زیادی گرفت. در جلسه اولیه‌ای که با حضور رئیس کمیته داوران و رئیس سازمان لیگ برگزار شد، یکسری قوانین داوری جدید مورد رأی‌گیری قرار گرفت تا در صورت موافقت اجرا نشوند، اما به نظر من این تصمیم اشتباه است و باید قانون به صورت کامل اجرا شود. از این رو برخی داور‌ها قانون جدیدی که اعمال شده بود را اجرا می‌کردند و برخی اجرا نمی‌کردند، همین مسئله باعث بروز اعتراضات می‌شد که نشان دهنده وجود ضعف در نحوه برگزاری مسابقات لیگ بود. امیدوارم در ادامه بازی‌های لیگ شاهد چنین تصمیم‌هایی نباشیم. قانون، قانون است و باید اجرا شود.

او در ادامه انتقاداتش از نحوه برگزاری مسابقات لیگ‌برتر، تصریح کرد: این بی نظمی در برگزاری بازی‌ها تنها در بحث داوری نبود و وجود پخش زنده هم مشکلاتی داشت که باید برطرف شود. بازیکن ما خواب بود و استراحت می‌کرد که به دلیل مشخص نبودن زمان پخش زنده مجبور شدیم بازیکن را از خواب بیدار کرده و بدون گرم کردن به روی شیاپ‌چانگ بفرستیم. بهتر است سازمان لیگ توجه بیشتری به ساز و کار لیگ داشته باشد تا نظم بیشتری را شاهد باشیم.

محمدرضا زوار در پایان ضمن اشاره به موفقیت تیم تکواندوی نوجوانان در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین، تصریح کرد: تیم ملی نوجوانان توانست بهترین عملکرد را در بین همه تیم‌های ملی کاروان ایران داشته باشد، عملکردی که از نظر مدالی می‌توانست بهتر باشد اگر ناداوری صورت نمی‌گرفت. با این حال کسب ۳ مدال طلا و یک نقره هم عملکرد قابل قبولی است که امیدوارم در ادامه نیز شاهد آن باشیم. البته در سنگین وزن‌ها بهتر است تمهیداتی را بیاندیشیم تا خلاء به وجود آمده را برطرف کرده و شاهد درخشش هوگوپوشان ایران در این اوزان نیز باشیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان