تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
حناچی:

با سر به سمت شهردار شدن نمی‌رویم/ خوشبختانه معنای معلولیت در جامعه تغییر کرده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به بحث کاندیداتوری خود برای شهرداری تهران گفت: با توجه به مشکلات موجود در شهر، ما هم با سر به سمت شهردار شدن نمی‌رویم اما این موضوعی است که شورای شهر تهران باید درمورد آن تصمیم گیری کند.

رویداد۲۴ پیروز حناچی در نشست خبری که امروز (۱۲ آبان) در محل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: براساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها یکی از وظایف اصلی ما کنترل تخلفات ساختمانی است. در این راستا ما در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ حدود ۲۴۰ جلسه برگزار کردیم. همچنین ملاقات‌های مردمی به صورت مستمر برگزار شده است. در ۶ ماه اول سال حدود چهار هزار و ۷۳۴ فقره رای در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده که البته این علامت خوبی نیست. جهتگیری ما این است که از ابتدای شکل‌گیری تخلف به سراغ آن برویم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این معاونت گفت: تکمیل سامانه ماده صد، برقراری لینک با اداره کل حقوقی، ارسال هوشمند و کنترل اولیه منطقه‌ها توسط سیستم و آموزش شهروندی از برنامه‌های ماست. همچتین در مورد اداره کل معماری و ساختمانی، افزایش کیفیت زیست‌پذیری با محوریت موضوع مناسب‌سازی مورد توجه ماست. معنای معلولیت در جامعه امروز تغییر کرده و معلول کسی است که نتواند در عرصه‌های اجتماعی حضور یابد؛ نه کسی که روی ویلچر نشسته است.

وی افزود: با نگاه به کرامت انسانی ما شهر را برای همه شهروندان می‌خواهیم؛ ما به جای اینکه تنها به مناسب‌سازی شهر برای معلولان بسنده کنیم، باید توجه کنیم که حدود ۳۵ درصد شهر و افرادی مثل سالمندان ویلچری یا خانمی که کالسکه بچه را می‌راند نیز مخاطب مناسب‌سازی هستند.

ادامه دارد ...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان